کد خبر 211172
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲

اولتیماتوم تازه اردوغان درباره کریدور جعلی زنگزور!

اولتیماتوم تازه اردوغان درباره کریدور جعلی زنگزور!

رئیس جمهور ترکیه در دیدار وزیر خارجه آذربایجان با کسب اطلاعات درباره آخرین روند عادی سازی روابط بین آذربایجان و ارمنستان، گفت که کریدور زنگزور باید بلافاصله باز شود و یک صلح فراگیر هر چه زودتر حاصل شود.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در دیدار جیحون بایرام اف وزیر خارجه آذربایجان که روز دوشنبه انجام گرفت، با بیان اینکه هدفگذاری تجارت بین دو کشور را ۱۵ میلیارد دلار قرار داده است، اظهار داشت: در موضوع انرژی و حمل و نقل با یکدیگر همکاری داریم که این برای هر دو کشور منافع زیادی دارد. راه‌های آهن ترانس- خزر و باکو-تفلیس- قارص بسیار مهم هستند و از این راه‌ها باید بهره وری بیشتری شود.

وی با کسب اطلاعات درباره آخرین روند عادی سازی روابط بین آذربایجان و ارمنستان، گفت که کریدور زنگزور باید بلافاصله باز شود و یک صلح فراگیر هر چه زودتر حاصل شود.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز در نشست خبری مشترک با همتای آذربایجانی خود مدعی شده بود که افتتاح کریدور زنگزور یک رویداد ویژه در دوره جدید است.

وی با بیان اینکه راه رسیدن به ثبات منطقه‌ای از طریق توافقنامه صلح جامع (میان ارمنستان و آذربایجان) است، گفته بود: برای این منظور، افتتاح مسیر ارتباطی زنگزور از اهمیت بالایی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha