کد خبر 211090
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

مقام نظامی صهیونیست: دست‌کم گرفتن نصرالله ممنوع است

مقام نظامی صهیونیست: دست‌کم گرفتن نصرالله ممنوع است

رئیس سابق بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی گفت که دست کم گرفتن سید حسن نصرالله مطلقاً ممنوع است، زیرا او "فردی بسیار باهوش" است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ سرلشکر ذخیره، اسرائیل زیو، رئیس سابق بخش عملیات ارتش اشغالگر به "کانال ۱۲" رژیم صهیونیستی گفت: سید نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان متوجه شده است که "آنچه در اسرائیل اتفاق می‌افتد تحقق نظریه او در مورد خانه عنکبوت است" که پس از آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ مطرح کرد.

زیو ادامه داد: او هر روز صبح روزنامه‌های ما را می‌خواند، اخبار ما را دنبال می‌کند و شاید در حالی که ما در تلویزیون صحبت می‌کنیم، ما را تماشا می‌کند و فرسایش، فروپاشی و شکاف داخلی اسرائیل را می‌فهمد و می‌بیند.

زیو توضیح داد: سید حسن نصرالله معتقد است که "نیازی به راه انداختن آتش و آغاز جنگ ندارد."

وی اظهار داشت: نصرالله می‌گوید که به نخست وزیر بنیامین نتانیاهو نردبان نمی‌دهد تا از درخت پایین بیاید تا دوباره اسرائیلی‌ها را علیه او متحد کند، بلکه برعکس.

وی با اشاره به اینکه کاری که سید حسن نصرالله انجام می‌دهد «تحریک برای توهین به کابینه، تحقیر تل‌آویو و نشان دادن ضعف آن است»، ابراز عقیده کرد: «تل‌آویو بسیار از این مواضع خواهد دید و با معضل روبه‌رو خواهد شد.»

زیو افزود: اسرائیل با مشکل مهمی مواجه است، زیرا هر حرکتی از سوی آن می‌تواند منجر به «تشدید تنش با دست بسته از لحاظ سیاسی» شود.

زیو از نتانیاهو خواست تا قبل از از دست دادن کنترل اوضاع، اصلاحات قضایی و اعتراضات علیه آنها را متوقف کند. وی خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو، شما به هر مکان و هر موضوعی و به امنیت ملی ما آسیب می‌زنید.

همچنین اور هلر، مفسر نظامی در «کانال ۱۳» گفت: «نصرالله اختلافات در اسرائیل را یک نقطه ضعف می‌بیند و تلاش می‌کند از طریق تحریکات در مرزها از آن بهره‌برداری کند.»

هلر افزود: در هفته‌های آینده، اگر هر سربازی تهدید خود مبنی بر عدم حضور در خدمت نظامی را عملی کند، به ویژه خلبانان نیروی هوایی، وارد یک اتفاق بد خواهیم شد و این به کارایی ارتش برای جنگ آسیب می‌زند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha