کد خبر 211075
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۷ سنت معادل67.0درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۵۶ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، قیمت نفت تغییر چندانی در روز سه‌شنبه نداشته و نزدیک به رکورد سه ماهه‌ای که در روز دوشنبه به آن رسیده بود معامله می‌شود. نشانه‌های کاهش عرضه جهانی نفت به دنبال کاهش عرضه تولید کنندگان بزرگ دنیا و افزایش تقاضا در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده سوخت دنیا از قیمت نفت حمایت کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۷ سنت معادل ۰.۶۷ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۵۶ سنت رسید.  نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۹ درصد کاهش، ۸۱ دلار و ۵۱ سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران بانک مرکزی استرالیا عقیده دارند قیمت نفت در ۲۰۲۳ به یک رکورد جدید می‌رسد. اجلاس سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در روز جمعه می‌تواند عامل مهمی در تعیین دورنمای قیمت نفت باشد، چون انتظار می‌رود عربستان یک ماه دیگر به کاهش تولید داوطلبانه خود ادامه دهد.

پیش‌بینی می‌شود عربستان در اجلاس روز جمعه کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را در ماه سپتامبر هم تمدید کند تا بیش از پیش از بازار نفت حمایت شود.
اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در ماه ژوئن قراردادی برای محدود کردن عرضه نفت در سال آینده میلادی امضا کردند و عربستان قول داد تولید خود را در ماه ژوئیه پایین بیاورد. عربستان در سوم ژوئیه اعلام کرد این کاهش تولید در ماه اوت هم ادامه خواهد داشت و احتمال تمدید مجدد آن وجود دارد.
البته عربستان نتوانسته کاملاً به این تعهد خود پایبند باشد. تولید این کشور ۸۶۰ هزار بشکه در روز در ماه ژوئیه کاهش یافته، این در حالی است که کل تولید اوپک ۸۴۰ هزار بشکه در روز پایین آمده است.

از طرف دیگر، آمار اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد تقاضا برای سوخت در این کشور در ماه مه تا ۲۰.۷۸ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است، یعنی بالاترین رقم از ماه اوت ۲۰۱۹. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تقاضا برای بنزین هم تا ۹.۱۱ میلیون بشکه بالا رفته که بالاترین رقم از ژوئن ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.

انتظار می‌رود ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا در هفته گذشته کاهش یافته باشد. پیش بینی می‌شود ذخایر نفت خام این کشور ۹۰۰ هزار بشکه در هفته منتهی به ۲۸ ژوئیه پایین آمده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha