کد خبر 210907
۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

همسرشهیدفریدون رستمی در گفتگو با «حیات»

خواب شهادت همسرم را دیده بودم + فیلم

خواب شهادت همسرم را دیده بودم + فیلم

همسر خلبان شهید فریدون رستمی گفت: شبی که همسرم شهید شد، خواب دیدم که با یک چادر سفید کنار قبر سفیدی نشسته بودم، وقتی گفتند که همسرم تیر خورده، من با توجه به خوابی که دیدم فهمیدم که ایشان شهید شده است.

دلبر اسمعیلی همسرشهید فریدون رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی حیات بیان داشت: همسرم خلبان بود، شب قبل‌ از مأموریتش نمازش را خواند و خود را آماده کرده بود که برای شناسایی به منطقه برود، بیشتر ماموریت‌های همسرم برای شناسایی بود.

وی افزود: همسرم به من گفت که ممکن است دیگر برنگردد، مبلغی پول را برایمان گذاشت و گفت برای خرجی تان است.

همسر شهید رستمی گفت: وقتی همسرم به ماموریت رفت تا آخر شب من و فرزاندانم خیلی منتظر بودیم که برگردد، حتی تا آخر شب غذا نخوردیم و منتظربودیم که او به خانه بیاید تا با هم غذا بخوریم.

وی ادامه داد: روز بعد ساعت هفت صبح بود که صاحب خانه با صورتی ناراحت و آشفته به خانه‌مان آمد و به ما خبر داد که همسرم تیر خورده است.

همسر شهید رستمی با بیان اینکه خواب شهادت همسرش را دیده بود؛ گفت: البته من در همان شب خواب دیده بودم که با یک چادر سفید کنار قبر سفیدی نشسته بودم، وقتی گفتند که همسرم تیر خورده است من با توجه به خوابی که دیدم فهمیدم که ایشان شهید شده است.

گفتنی است شهید سرهنگ فریدون رستمی در سال 1331 در روستای درویشان از توابع شهرستان صحنه دیده به جهان گشود. وی از خلبانان بالگرد 206 هوانیروز بود که در بیست و یکمین روز جنگ در سن 28 سالگی به فیض شهادت نائل آمد.

این شهید گرانقدر تحصیلات خود را تا چهارم متوسطه گذراند و در سال 1352 جهت خلبانی بالگرد در هوانیروز استخدام شد. شهید رستمی پس از گذراندن آموزش‌های نظامی، زبان انگلیسی، پرواز بالگرد در هوانیروز تهران و پایگاه مرکز آموزش اصفهان، با درجه ستوانیار سومی در پایگاه کرمانشاه مشغول انجام وظیفه شد.

نقش این شهید رستمی و دیگر خلبانان هم‌رسته او (شناسایی) را در قبل و بعد از انقلاب به وضوح می‌توان در جنگ و عملیات تیم‌های هوانیروز مشاهده کرد. شناسایی دشمن و نقاط استقرارش قبل از اجرای هر عملیاتی به‌عهده این جان‌نثاران بود که بسیاری در این را شهید و جانباز و اسیر و جاویدالاثر شده‌اند.

آخرین مأموریت خلبان رستمی در تاریخ 21 مهرماه 1359 رقم خورده است. در آن تاریخ یک فروند بالگرد 206 به خلبان یکمی ستوانیار هوشنگ قرتی و خلبان دومی ستوانیار فریدون رستمی و یک سرنشین به نام کریم مرادزاده که کارمند بانک ملی بوده است، از طریق کرمانشاه عازم مأموریت در مریوان می‌شوند که بالگرد آنها در 20 کیلومتری شرق مریوان در محلی به نام ویسه مورد اصابت گلوله دشمن قرار می‌گیرد و سقوط می‌کنند.

در آن سانحه، خلبان فریدون رستمی و کریم مرادزاده (کارمند) به شهادت می‌رسند و خلبان هوشنگ قرتی مجروح می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha