کد خبر 210878
۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

نیروگاه‌های کلان و لوارک در مدار تولید برق قرار گرفتند

نیروگاه‌های کلان و لوارک در مدار تولید برق قرار گرفتند

با توجه به شروع عملیات پمپاژ آب از تلمبه خانه سد لار به سد لتیان، واحدهای نیروگاهی کلان و لوارک در مدار تولید برق قرار گرفتند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، به نقل از شرکت آب منطقه‌ای تهران، علیرضا ارسطویی، مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به شروع عملیات پمپاژ آب از تلمبه خانه سد لار به سد لتیان، نیروگاه‌های کلان و لوارک از روز یکشنبه (اول مرداد ۱۴۰۲) به صورت شبانه روزی در مدار تولید برق قرار گرفتند.

وی ادامه داد: نیروگاه کلان با قدرت ۲۲ مگاوات و مجموع روزانه ۵۲۸ مگاوات ساعت و نیروگاه لوارک با قدرت ۱۶ مگاوات و تولید روزانه ۳۸۴ مگاوات ساعت در شبکه سراسری تولید برق قرار دارند و این روند تا پایان انتقال آب از سد لار به سد لتیان در این مرحله ادامه خواهد داشت که با توجه به نیاز شبکه سراسری برق در فصل تابستان و افزایش دما در ماه جاری حائز اهمیت می‌باشد.

ارسطویی در پایان خاطر نشان کرد: نیروگاه کلان دارای ۳ واحد ۳۸.۵ مگاواتی و نیروگاه لوارک دارای ۲ واحد ۲۳.۵ مگاواتی می‌باشند و مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های آبی تحت پوشش شرکت آب منطقه‌ای تهران ۳۱۵.۳ مگاوات می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha