کد خبر 210764
۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

«حیات» گزارش می‌دهد؛

استعفای بدهنگام سجادی و بلاتکلیفی ورزش ایران

استعفای بدهنگام سجادی و بلاتکلیفی ورزش ایران

استعفای وزیر ورزش و جوانان در شرایطی که ورزش ایران چند رویداد مهم در پیش دارد و البته عدم اعلام تصمیم رئیس جمهور در خصوص این استعلا بعد از گذشت چند روز باعث شده ورزش ایران در شرایط بلاتکلیف قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در شرایطی که عملکردش در این وزارتخانه منتقدین زیادی داشت و هم در بین اهالی ورزش و مخاطبان رشته‌های ورزشی انتقاداتی متوجه عملکردش بود و هم مجلس و کمیسیون فرهنگی انتقاداتی به وی داشت و با اخطارهایی که داده بود و ماجرای استیضاحش این موضوع را مطرح کرد این موضوع نمایان بود، هفته گذشته به دلیل مشکلات جسمانی از سمت خودش استعفا داد و به نظر می‌رسید این استفعا به سرعت با موافقت رئیس دولت روبرو شده و یا جانشین وی برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی شود و یا سرپرستی برای آن تعیین شده تا طی چند ماه آینده ابراهیم رئیسی برای این وزارتخانه به جمع بندی رسیده و گزینه نهایی خودش را انتخاب کند. با این حال بعد از گذشت چند روز هنوز پاسخی به این استعفا داده نشده و رئیس جمهور تصمیمش را در این خصوص اعلام نکرده است.

در شرایطی که گزینه‌های مختلف برای جانشینی حمید سجادی گمانه‌زنی شده و به رئیس جمهور معرفی می‌شوند و صحبت از اسامی مطرحی مثل کیومرث هاشمی، محمد آخوندی، علیرضا دبیر و... برای جانشینی سجادی مطرح شده است و برخی رایزنی‌ها هم در این خصوص طبق شنیده‌ها انجام شده، هنوز رئیس دولت تصمیم قطعی برای این موضوع نگرفته یا آن را اعلام نکرده است. در این شرایط از گوشه و کنار خبر رسیده که دولت در تلاش است تا در صورت امکان شرایط ادامه فعالیت سجادی در وزارتخانه ورزش و جوانان را فراهم کرده و رضایت مجلسی‌ها برای این موضوع هم جلب شود و البته دلیل سجادی برای استعفا که مشکلات جسمانی ناشی از سقوط بالگرد در اسفندماه سال گذشته عنوان شده است هم با یک مرخصی چند ماهه رفع و رجوع شده تا وزیر ورزش و جوانان بعد از بهبود نسبی شرایطش به کابینه برگردد و در سمت خودش ادامه همکاری دهد.

چند روز قبل بو که بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در گفتگویی عنوان کرد که استعفای سجادی به دست رئیس جمهور رسیده و دلیلش همان مشکلات جسمی عنوان شده است و تاکید کرد که ابراهیم رئیسی هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته یا آن را اعلام نکرده است و باید صبر کرد تا مشخص شود در نهایت چه تصمیمی در این خصوص گرفته خواهد شد. از طرفی خود سجادی در گفتگوی اخیر خودش اعلام کرد که در انتظار تصمیم رئیس جمهور در خصوص استعفایش است و این صحبت‌ها نشان از این داشت که اگر دوباره رئیس دولت سیزدهم با استعفای سجادی مخالفت کند او مشکلی برای ادامه همکاری نخواهد داشت. درست مانند استعفای اول او که به همین دلیل و پس از سقوط بالگرد تقدیم رئیس جمهور شد و با آن مخالفت شد.

از سویی استعفای سجادی در شرایط کنونی باعث شده اهالی ورزش انتقاداتی هم به زمان این کناره‌گیری داشته باشند چرا که عقیده دارند اگر در این شرایط تغییراتی در وزارتخانه رخ دهد ورزش آیران آسیب‌ خواهد دید. یکی از اتفاقات مهم پیش روی ورزش ایران بازی‌های آسیایی هانگژوی چین است که مهرماه برگزار خواهد شد و تغییرات در رأس وزارتخانه در آستانه این مسابقات مهم می‌تواند ضربه سنگینی به ورزش ایران بزند و از همین رو انتقاداتی نسبت به زمان این استعفا به سجادی وارد شده است.

از طرفی مسابقات مهمی در کشتی و والیبال در پیش داریم و بعد از آن هم ورزش ایران باید آماده مسابقات مربوط به المپیک 2024 پاریس شود و این روند آماده‌ سازی همانطور که تا اینجا کند پیش رفته و در خیلی از رشته‌های ورزشی مطابق استانداردها نبوده در این شرایط می‌تواند با دست اندازی در حرکت خودش روبرو شود و آسیب بزرگتری به ورزش ایران برسد.

یکی از مسئولیت‌های مهم دیگر وزارت ورزش هم مدیریت دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس است که بخش زیادی از جمعیت ایران طرفدار این دو تیم هستند و در مقطع حساس پیش فصل و آماده سازی و نقل و انتقالات قرار دارند و جابجایی در وزارت ورزش در این مقطع حساس آسیبش را در طول فصل به این دو باشگاه خواهد رسند. باشگاه استقلال که این روزها آماج اقسام مشکلات و دردسرهای ریز و درشتی است که هواداران این تیم را به اعتراض به عناوین مختلف واداشته است و به هیچ وجه از روند آماده سازی تیم محبوبشان رضایت ندارند.

در سمت دیگر ماجرا پرسپولیس است که شاید وضعیتش کمی از استقلال بهتر به نظر برسد ولی آنها هم درگیر انواع و اقسام مشکلاتی هستند که با آن دست به گریبانند و مورد مهم در خصوص وضعیت آنها حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید است و باید با تیم‌های آسیایی که این روزها وضعیت آماده‌سازی آنها حتی ورزش دنیا را هم تحت تاثیر قرار داده به رقابت بپردازند و با این شرایط امید چندانی نمی‌توان به رقابت در این سطح از فوتبال باشگاهی قاره داشته باشیم، کما اینکه پرسپولیس به واسطه دو دوره حضور در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله فینال در یک دهه گذشته اعتبار بالایی در این مسابقات دارد.

به هر جهت با وجود انتقاداتی که به عملکرد سجادی وارد است ولی به دلایلی که گفته شد استعفا و جابجایی او در این شرایط به صلاح ورزش ایران نیست و از طرفی بلاتکلیفی موجود و عدم مشخص شدن تصمیم رئیس جمهور در خصوص این استعفا هم زمان بیشتری از ورزش ایران می‌گیرد و چه خوب است اگر قرار است سجادی ابقا شود و یا شخص دیگری به جایش قبول مسئولیت کند هرچه سریع‌تر در این خصوص تصمیم گیری شده و آن را اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha