کد خبر 210754
۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

رییس پلیس راهور پایتخت:

تردد های زیاد منجر به آلودگی هوا می شود/ ۴۰ درصد از خودروهای پایتخت معاینه فنی را خارج از تهران می‌گیرند

تردد های زیاد منجر به آلودگی هوا می شود/ ۴۰ درصد از خودروهای پایتخت معاینه فنی را خارج از تهران می‌گیرند

سردار حمیدی گفت: ۴۰ درصد از خودروهای پایتخت معاینه فنی خود را خارج از تهران می‌گیرند هرچقدر در تهران سخت گیری بیشتر باشد به شهرستان‌ها فرار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سردار محمدحسین حمیدی، رییس پلیس راهور پایتخت در شصت و ششمین پویش امیدوافتخار گفت: تهران دو معضل دیرینه دارد یکی ترافیک و یکی آلودگی هواست. ترددهای زیاد منجر به آلودگی بیشتر هوا می‌شود. ۶۵ تا ۸۵ درصد ترافیک به روی آلودگی هوا تاثیر می‌گذارد. 
۷۰ سال سابقه آلودگی هوا در تهران کم نیست؛ یعنی اینکه اگر می‌خواهیم در قانون هوای پاک کاری کنیم تهران را باید ویژه ببینیم. قانون هوای پاک یک ضابطه کلی برای کل کشور است و برای تهران کافی نیست. 

وی ادامه داد: ۴۰ درصد از خودروهای پایتخت معاینه فنی خود را خارج از تهران می‌گیرند. هرچقدر در تهران سخت گیری بیشتر باشد به شهرستان‌ها فرار می‌کنند. باید معاینه فنی شهرهای دیگر در تهران اجازه فعالیت نداشته باشد. به راحتی و با کارهای ساده مدیریتی و پرت هزینه‌ای کم می‌شود به سمت کاهش آلودگی هوا حرکت کرد. 

حمیدی گفت: برای شش ماهه دوم نیز مراکز معاینه فنی که به صورت پرتال می‌تواند به ما کمک کند در اختیار راهور قرار می‌گیرد تا میزان نظارت ما بیشتر بشود. ضرورت دارد تا با یک حرکت انقلابی کار را جلو ببریم. تهران جایی برای زندگی نیست. انسان در این شهر با این حجم از مشکلات زیست محیطی جای زندگی نخواهد داشت اگر فکری برای این مشکلات نکنیم. 

رییس پلیس راهور تهران افزود: اینکه تکالیفی برای سازمان‌ها تعیین بشود ولی عمل نکنند درست نیست. باید حدی برخورد بشود. قانون بازدارنده تر و نظارت جدی تر باشد تا به صورت عام به موضوعات رسیدگی نکنیم. مراکزی که به صورت سیار بهره‌برداری می‌کنیم باید در جانمایی آن با راهور هماهنگی بشود تا در تردد مردم شاهد مشکل نباشیم. شورای شهر برای افزایش بازدارندگی از این معضل جدی‌تر تلاش کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha