کد خبر 210753
۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

عضو شورای شهر تهران:

وضعیت آلودگی هوای شهر تهران با این برنامه ریزی ها قابل حل نیست

وضعیت آلودگی هوای شهر تهران با این برنامه ریزی ها قابل حل نیست

مهدی پیرهادی گفت: شهرداری در حوزه الودگی هوا وظایفی به عهده دارد که شورای شهر نیز با تخصیص بودجه مناسب در جهت توسعه حمل و نقل عمومی از شهرداری انتظار تلاش بیشتر دارد.

به گزارش سید امیرحسین امامی: مهدی پیرهادی رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در آیین افتتاح ۸ واحد سیار معاینه فنی خودروهای سبک شهر تهران در قالب شصت و پنجمین پویش امید و افتخار گفت: اقدامات ارزشمندی به جهت در راستای بهبود وضعیت مراکز معاینه فنی انجام شده است.همواره یکی از مشکلات ما محدودیت مراکز معاینه فنی در شهر بود.

وی افزود: به علت همین عدم دسترسی ها شهروندان در صف های طولانی برای حضور در مراکز معاینه فنی می ایستادند و اکنون توسعه این خطوط باعث میشود شهروندان دسترسی راحت تر داشته باشند.

پیرهادی مطرح کرد: یکی از موضوعات در تشخیص الایندگی ها معاینه فنی است چراکه با معاینه فنی خودروها آلایندگی تشخیص داده می شود و هرچه این مراکز افزایش یابد به کاهش آلودگی هوا کمک می شود. 

 عضو شورای شهر تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد الایندگی ها از وسایل سواری نشات میکیرد و هرچه معاینه فنی دقیق صورت گیرد میشود نسبت به کاهش این آلاینده ها اقدام کرد. متاسفانه در بسیاری از سطح تهران دوربین های معاینه فنی محدود است و همین چک نکردن ها دچار ضعف میشود و باعث تردد خودروهای الاینده میشود و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران،پلیس و وزارت کشور باید این دوربین ها را ساماندهی کند.

وی گفت: هرساله در این ایام موضوع الودگی هوا بسیار وخیم است و نیازمند توجه است‌و افتتاح چندین مجموعه مرکز معاینه فنی ناشی از اهتمام مدیریت جدید معاینه فنی تهران است. 

پیرهادی افزود: شهرداری در حوزه الودگی هوا وظایفی به عهده دارد که شورای شهر نیز با تخصیص بودجه مناسب در جهت توسعه حمل و نقل عمومی از شهرداری انتظار تلاش بیشتر دارد.

 عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تا زمانی که اتوبوس و ون های برقی که قرارداد ان منعقد شده است به طور فیزیکی در شهر مشاهده نشود مردم آن را باور نمیکنند، در کشور وعده و وعید زیاد داده میشود اما محقق نمی شود.

 وی با اشاره به چندین ایستگاه مترو گفت: امیدواریم به زودی شاهد افتتاح ایستگاه های دیگر باشیم. ما در حوزه آلودگی هوا امیدی به بهبود نداریم گرچه شهرداری تمام تلاش خود را می کند.

پیرهادی اشاره کرد: سایر دستگاه های متولی در جهت مقابله با آلودگی هوا مانند وزارت نیرو، وزارت نفت و صمت باید دیش قدم این حوزه باشند. درصورتی که اقدامی شکل نمیگیرد و هرازگاهی جلسات اضطراری اشکیل و بی نتیجه به پایان می رسد.

عضو شورای شهر تهران گفت: وزارت نیرو وظیفه خود در حوزه کاهش الایندگی را انجام نمی دهد و در فصل زمستان کمی دورتر از تهران اجازه مازوت سوزی به نیروگاه ها را می دهد.میلیون ها موتورسیکلت در شهر تهران فرسوده است و دستگاه هایی که در دولت قبل مجوز کاربراتوری گرفتند اکنون مقصر آلودگی هستند.

وی ادامه داد: وقتی دولت قبل به جای برگه اسقاط خودرو پول ب حساب شخصی افراد ریخت و خودرویی اسقاط نشد نتیجه اش آلودگی هوا است. یکی از موضوعات برنامه چهارم شهری پایش سیاهی های انتشار است که صرفا شهرداری در آن دخیل نیست و در سایر استان ها الایندگی وجود دارد.شهر تهران به حهت حاکمیتی شرایط خاصی دارد که ۲۰ درصد جمعیت کشور در آن است اما نگاه به شهر صحیح نیست و اقدامات ناصحیحی در ان شکل می گیرد و رسانه ها باید مطالبه گری کنند.

 عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: وضعیت الودگی هوای شهر تهران با این برنامه ریزی ها قابل حل نیست و سازمان محیط زیست هم قدرت کافی ندارد. ما مخالف ورود اتوبوس های کارکرده بالای ۵ سال یورو۴ هستیم.تا زمانی که به فکر اسقاط خودرو و موتورسیکلت ها نباشیم و به دنبال واردات خودروهای با کیفیت و با سوخت هیبریدی نباشیم وضعیت آلودگی هوا ادامه دارد. میزان خسارتی که به حوزه سلامت شهروندان وارد میشود و نسل آینده ایی که دچار بحران سلامتی میشوند غیرقابل ارزیابی است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha