کد خبر 210713
۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

چین از تقویت مناسبات نظامی آمریکا و تایوان بشدت انتقاد کرد

چین از تقویت مناسبات نظامی آمریکا و تایوان بشدت انتقاد کرد

وزارت دفاع چین از تقویت مناسبات نظامی آمریکا و تایوان بشدت انتقاد کرد و گفت که این اقدامات امنیت و حاکمیت ملی چین را تضعیف می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ تان کفی سخنگوی وزارت دفاع چین پنجشنبه درباره حمایت‌های نظامی آمریکا از تایپه از جمله فروش موشک‌های زمین به هوا به تایوان گفت که این اقدامانه ظالمانه امنیت و حاکمیت ملی چین را تضعیف کرده و صلح و ثبات در تنگنه تایوان را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه چین عمیقا نگران این وضعیت بوده و قاطعانه با آن مخالف است، افزود که ارتش چین از نزدیک تحولات تنگه تایوان را رصد می‌کند.

تان کفی تاکید کرد که ارتش چین به اقدامات موثر و قاطع خود برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور ادامه خواهد داد.

وی چندی پیش مخالفت قاطع چین را با فروش اسلحه آمریکا به تایوان اعلام کرده و افزود این اقدام تایوان را به بشکه باروت تبدیل می‌کند.

تان کفی تاکید کرد ایالات متحده نگرانی‌های اصلی چین را نادیده گرفته، آشکارا در امور داخلی چین مداخله کرده و عمدا تنش‌ها را در تنگه تایوان تشدید کرده است.

وی گفت: این چیزی جز تبدیل تایوان به بشکه باروت و سوق دادن مردمش به ورطه فاجعه نیست. ما از آمریکا می‌خواهیم به اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک چین و آمریکا پایبند باشد، فروش تسلیحات به تایوان را فوراً متوقف کند و هرگونه تبانی نظامی با تایوان را متوقف کند.

چین، تایوان را قلمرو خود می‌داند و در ۳ سال گذشته رزمایش‌های نظامی را در منطقه اطراف این جزیره افزایش داده است.

آمریکا از سال ۱۹۷۹ ضمن به رسمیت شناختن «چین واحد» که شامل تایوان نیز می‌شود با این جزیره جدایی‌طلب نیز رابطه داشته و از آن حمایت تسلیحاتی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha