کد خبر 210620
۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

ارتش پاکستان مناطق پناهجویان وزیرستانی در افغانستان را راکت‌باران کرد

ارتش پاکستان مناطق پناهجویان وزیرستانی در افغانستان را راکت‌باران کرد

منابع محلی اعلام کردند ارتش پاکستان مناطقی در ولایت پکتیکا را که پناهجویان وزیرستانی در آن ساکن هستند راکت‌باران کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ منابع محلی اعلام کردند ارتش پاکستان مناطقی در ولایت پکتیکا را که پناهجویان وزیرستانی در آن ساکن هستند راکت‌باران کرد.

منابع محلی اعلام کردند روز گذشته ارتش پاکستان منطقه «کوند» شهرستان «برمل» ولایت پکتیکا را بمباران کرد.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای مرزی طالبان نیز در واکنش به این حملات پاسخ داده و به آتش متقابل پرداخته‌اند، اما تاکنون هیئت حاکمه افغانستان دراین‌باره اظهار نظر نکرده است.

منطقه کوند جایی است که خانواده‌های آواره وزیرستانی در پی عملیات نظامی ارتش پاکستان موسوم به «ضرب عضب» به آنجا پناه آوردند.

چندی پیش رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند هیئت حاکمه افغانستان در توافق با اسلام‌آباد در نظر دارد تا اعضای تحریک طالبان پاکستان را به ولایت‌های غیر هم‌مرز با پاکستان منتقل کند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان اما ضمن تکذیب حضور اعضای تحریک طالبان پاکستان در این کشور، تصریح کرده بود به درخواست اسلام‌آباد قرار است پناهندگان وزیرستانی از ولایت‌های مرزی به سایر نقاط افغانستان انتقال یابند تا به خطوط مرزی دسترسی نداشته و امکان دخیل بودنشان در عملیات‌های مخالفان مسلح دولت پاکستان نباشد.

این حمله در حالی صورت گرفته است که اخیراً ارتش پاکستان مدعی شده بود اتباع افغانستان در اقدامات تروریستی در خاک پاکستان دخیل هستند و نسبت به پاسخ به حملات طراحی شده از این کشور هشدار داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha