کد خبر 210586
۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

یادداشت/ صفورا طالب زاده

فروغ جاویدان یا شکست توطئه منافقان

فروغ جاویدان یا شکست توطئه منافقان

۵ مرداد ماه سال ۱۳۶۷ سازمان مجاهدین خلق عملیاتی با عنوان "فروغ جاویدان" طراحی کردند که شهید صیاد شیرازی با انجام عملیات مرصاد آنها را تار و مار کرد.

به گزارش حیات: زمانی که اسم عملیات مرصاد می آید اولین چیزی که به یادش می آوریم رشادت های شهید صیاد شیرازی و تار و مار کردن منافقین در شمال غرب کشور است. ۵ مرداد ماه سال ۱۳۶۷ یعنی چند روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و اتمام جنگ، منافقین به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب بودند به همین به فکر طراحی عملیاتی بودند که به خیال خام خود بتوانند بدین طریق ضربه ای به انقلاب بزنند.

هرچه از اقدامات کثیف این سازمان صحبت کنیم کم است زیرا اگر به قول خودشان دوستار ایران بودند هیچ گاه نباید درصدد ضربه به  آن  بر می آمدند. ایرانی که ۸ سال جنگ را با تعداد بسیار زیادی شهید، مجروح، آزاده و خانواده های آنها پشت سر گذاشته بود.

فروغ جاویدان یا شکست توطئه منافقان

عملیات مرصاد که در تاریخ پنجم مرداد ۱۳۶۷ با رمز «یاعلی» در منطقه اسلام‌آباد غرب و کرند غرب در استان کرمانشاه آغاز شد و ۴ روز ادامه داشت که در نتیجه ضربه بسیار محکمی به مجاهدین خلق زد. در این عملیات یگان‌های سپاه و ارتش وارد صحنه شدند و عملیاتی غرور آفرین را به نام مرصاد رقم زدند و در کمتر از سه روز بر نقشه های شوم دشمنان خط بطلان کشیدند.

۳۵ سال از عملیات مرصاد می گذرد ولی این عملیات را می توان جزو مهم ترین اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران، ارتش و سپاه دانست با توجه به تلفات بزرگی که در این عملیات به منافقین وارد شد تاکنون هم نتوانستند به فکر ضربه به ایران عزیزمان بربیایند. سازمانی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی استراتژی های خود شکست خورده بود ولی هربار رجوی با وقاهت تمام پس از هر شکست، بدون کمترین احساس ندامتی ورود قهرمانانه به مرحله‌ای جدید را اعلان می‌کرد.

بداهت شکست مفتضحانه‌ فروغ جاویدان نیز نتوانست وقاحت مسعود و مریم رجوی را بشکند زیرا آنها پس از هر شکستی ضعف ایمان اعضا به رجوی را علت شکست اعلام نمودند به همین دلیل به دنبال حامی برای ایستادن در مقابل ایران بزرگ بودند به دلیل نبود پشتوانه‌ مردمی، حمایت دشمنان جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل را به عنوان تنها نقطه امید حیات خود قلمداد می کردند به همین دلیل پس از شکست در عملیات مرصاد تلاش کردند تا بیش از هر چیز توجه خود را به کسب اعتبار در خارج از ایران معطوف کنند.

بعثی‌ها که حامی مجاهدین بودند امیدوار به پیروزی آنها در عملیات به اصلاح «فروغ جاویدان» بودند ولی با شکست منافقین در این عملیات، تمام امیدها و آرزوهایشان بر باد رفت زیرا شهید صیاد شیرازی توانست با یک هدایت، طراحی و سازماندهی خوب، عملیات «فروغ جاویدان» را درهم بشکند و منافقین را به درک واصل کند. داغی که شهید صیاد شیرازی در این عملیات بر دل استکبار جهانی خصوصا منافقین گذاشت، باعث شد تا آنها همیشه به دنبال این باشند که از این فرمانده بزرگ انتقام بگیرند که در نهایت در سال ۷۸ با یک عملیات تروریستی این بزرگوار را به شهادت رساند.

فروغ جاویدان یا شکست توطئه منافقان

در این عملیات بیش از ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۹۰ قبضه خمپاره‌‏انداز ۸۰میلی‏‌متری، ۱۵۰ قبضه خمپاره‏‌انداز ۶۰میلی‏‌متری و ۳۰ قبضه توپ ۱۰۶میلی‏‌متری منهدم شد، علاوه‌بر آن ده‌‏ها دستگاه تانک، نفربر، خودرو و نیز صدها قبضه سلاح سبک و نیز مقادیری تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و مخابراتی به غنیمت نیروهای اسلامی درآمد. در این عملیات، ۴۸۰۰ نفر از منافقان نیز کشته و یا زخمی شدند.

در عملیات مرصاد ۳۰۴ نفر از رزمندگان میهن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. بنابر اعتراف منافقین در نشریه مجاهد در این عملیات بیش از ۲۰۰۰ نفر از افراد منافقین به هلاکت رسیدند که حداقل ۱۶ نفر از آن‌ها در زمره مسئولان سازمان مجاهدین خلق، شورای ملی مقاومت و ارتش  به‌اصطلاح  آزادی‌بخش بودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha