کد خبر 210553
۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

10 شکست بزرگ استقلال در نقل و انتقالات تابستانی

10 شکست بزرگ استقلال در نقل و انتقالات تابستانی

اگر هواداران استقلال و سرمربی این تیم از اوضاع به شدت بد این باشگاه در نقل و انتقالات ناراضی هستند حرف بیراهی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ باشگاه استقلال این روزها محل درگیری‌ها و مناقشات بسیاری است که باعث شده تغییراتی هم در این مجموعه شکل بگیرد، اما این تغییرات هم در بهبود اوضاع آبی‌پوشان تاثیری نداشته و به اصطلاح رایج در هنوز روی همان پاشنه سابق می‌چرخد، به نوعی‌ که هواداران این تیم معترض هستند، جواد نکونام، سرمربی تیم از وضعیت موجود راضی نیست و بازیکنان هم بابت عدم دریافت مطالباتشان دست به اعتصاب از حضور در تمرینات زدند. در این اوضاع نابسامان استقلالی‌ها در نقل و انتقالات هم توفیقی نداشته و نه در جذب نفرات مد نظر نکونام موفق عمل کردند و نه در حفظ ستاره‌های کنونی این تیم توانستند کار مفیدی انجام دهند و اوضاع استقلال به جایی رسید که می‌بینیم. به همین بهانه به شکست‌های نقل و انتقالاتی استقلال در پنجره کنونی تا این لحظه پرداختیم:

محمدرضا اخباری

10 شکست بزرگ استقلال در نقل و انتقالات تابستانی

 اولین شکست آبی‌ها در مورد اخباری رقم خورد، گلر مطرح تراکتور که قصد ادامه همکاری با این تیم را نداشت در فهرست اولیه جواد نکونام بود. سرمربی آبی‌ها قصد نداشت در فصل جدید از حسینی استفاده کند و گزینه جانشینی او کاپیتان تراکتور بود. اخباری در تراکتور نماند ولی استقلال هم نتوانست او را به خدمت بگیرد و در پروسه جذب او بازی را به گل گهر سیرجان باخت تا این گزینه از دست نکونام خارج شود.

عارف آقاسی

10 شکست بزرگ استقلال در نقل و انتقالات تابستانی

 دومین شکست استقلال در نقل و انتقالات بر حسب فهرست نکونام کسی نبود جز عارف آقاسی، مدافع میانی مورد علاقه جواد نکونام که در فولاد با او همکاری کرده بود، گزینه وی برای جانشینی رافائل سیلوا بود ولی در نهایت او هم که قصد ماندن در فولاد را نداشت به استقلال نیامد و راه تبریز را در پیش گرفت تا به تراکتور برود و شاگرد خمز شود. این انتقال موجب عصبانیت و گلایه جواد نکونام از حجت کریمی، مدیریت وقت باشگاه شد.

حسین پورحمیدی

10 شکست بزرگ استقلال در نقل و انتقالات تابستانی

گلر موفق آلومینیوم اراک گزینه بعدی نکونام برای جانشینی حسینی بود که جذب او هم موفقیت آمیز نبود. وقتی اخباری از تراکتور رفت این باشگاه در جذب پورحمیدی به رقابت با استقلال پرداخت و درست مثل پروژه جذب آقاسی توانست از این تیم پیروز شود و دومین رکورددار کلین شیت در فصل گذشته از سر تبریز در آورد تا دست استقلال در دروازه خالی‌تر از قبل شود.

علیرضا بیرانوند

10 شکست بزرگ استقلال در نقل و انتقالات تابستانی

سنگین‌ترین شکست استقلال در نقل و انتقالات اما مربوط به ابر پروژه جذب بیرانوند است که سرو صدای زیادی هم به پا کرد. استقلالی‌ها مدعی هستند با بیرو به توافق کامل رسیده بودند و اگر این انتقال انجام می‌شد وضعیت آبی‌ها در پنجره تابستانی و قضاوتی که در خصوص عملکردشان صورت می‌گرفت 180 درجه با الان متفاوت بود ولی در نهایت گلر پرسپولیس در این تیم ماندنی شد تا شکست سنگینی بر پیکره آبی‌های پایتخت وارد شود و کمترین ترکش آن استعفای حجت کریمی بلافاصله بعد از انتشار این تمدید قرارداد بود. بعد از این موضوع بود که نکونام به ناچار رضایت به همکاری دوباره با حسینی داد.

رضا اسدی

10 شکست بزرگ استقلال در نقل و انتقالات تابستانی

رضا اسدی هم یک شکست دیگر استقلال در پنجره تابستانی بود. این بازیکن قصد ادامه همکاری با تراکتور را نداشت و جواد نکونام اصرار زیادی به جذب او داشت ولی در نهایت سپاهانی‌ها با نظر مثبت مورایس توانستند این بازیکن را به خدمت بگیرند. اسدی هم قابلیت بازی در خط حمله را دارد و هم می‌تواند در پست هافبک دفاعی بازی کند و می‌توانست گره گشای کار استقلال باشد ولی سر از تیم رقیب اصفهانی در آورد.

مسعود ریگی

10 شکست بزرگ استقلال در نقل و انتقالات تابستانی

شکست دیگر آبی‌ها مربوط به جذب مسعود ریگی بود، هافبک دفاعی قدرتی که به خاطر کند بودن و جنس بازی مورد نظر مورایس نبود و در فهرست فروش این باشگاه قرار گرفت از گزینه‌های مد نظر نکونام بود ولی یحیی گل‌محمدی هم برنامه داشت تا او را جانشین کامیابی‌نیای همیشه مصدوم کند و رضا درویش این بار هم مچ استقلالی‌ها را در رقابت نقل و انتقالاتی خواباند و این هافبک دفاعی که سابقه کار با یحیی در پدیده را هم دارد و کشف او محسوب می‌شود را به جمع سرخپوشان اضافه کرد.

امیرحسین حسین‌زاده

10 شکست بزرگ استقلال در نقل و انتقالات تابستانی

امیرحسین حسین‌زاده قرار بود به استقلال برگردد تا جای خالی یکی از دو وینگر بوشهری جدا شده آبی‌ها را پر کند ولی مذاکرات باشگاه با طرف بلژیکی جواب نداد و وی اعلام کرد نمی‌تواند از شارلوا جدا شود. با این حال او یک روز بعد سر از تراکتور تبریز در آورد تا یک شکست بزرگ دیگر در کارنامه باشگاه استقلال و علی خطیر در نقل و انتقالات تابستانی به ثبت رسیده باشد.

جدا شده‌ها

مهدی قایدی و محمد محبی دو ستاره فصل گذشته استقلال بودند که نقش کلیدی و حیاتی در ترکیب این تیم داشتند ولی باشگاه در حفظ هر دو نفر کوتاهی کرد تا از جمع آبی‌پوشان جدا شوند. محبی به روستوف روسیه پیوست و قایدی هم راهی الاتحاد کلبا شد تا بزرگترین ستاره این تیم توسط سرمربی سابق آبی‌ها به اصطلاح ربوده شود. در کنار این نفرات رافائل سیلوا هم بازیکن مهمی بود که از جمع آبی‌پوشان جدا شد و البته ظاهراً نکونام هم نظر مثبتی روی او نداشت و اصراری برای حفظش نداشت. عارف غلامی هم دیگر مدافع آبی‌پوشان بود که دو روز قبل با یک استوری از این تیم خداحافظی کرد.

سایرین

فرشاد احمدزاده، احسان پهلوان و سعید آقایی هم سایر نفراتی بودند که صحبت از استقلالی شدنشان مطرح بود ولی هرکدام راهی تیم‌های دیگر شدند. احمدزاده در سپاهان ماندنی شد و پهلوان هم به جمع طلایی پوشان اصفهانی پیوست و آقایی هم به تبریر رفت تا تراکتوری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha