کد خبر 210440
۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

ابوالقاسمی:

رسانه های دنیا سال های دفاع مقدس را وارونه نشان دادند و ما مظلوم واقع شدیم

رسانه های دنیا سال های دفاع مقدس را وارونه نشان دادند و ما مظلوم واقع شدیم

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: رسانه های دنیا سال های دفاع مقدس را وارونه نشان دادند و ما مظلوم واقع شدیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صبح امروز سه شنبه ۳ مردادماه، همایش دوره آموزش و پایش سلامت جانبازان شیمیایی استان تهران با حضور مصطفی قانعی ریاست قطب درمانی، آموزشی و پژوهشی آسیب های شیمیایی، حسن ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، سید کمال لوح موسوی دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از خانواده های شهدا در بیمارستان بقیه‌الله برگزار شد.

حسن ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در این مراسم گفت: عزیزان شیمیایی بارها در طول عمر جانبازی خود رنج میکشند و امیدواریم بتوانیم کمک کننده آنان باشیم.

وی ادامه داد: ما باید در ایام سالگرد شیمیایی شهرهای سردشت و حلبچه این حوادث را زنده بداریم چرا که رسانه های دنیا حقیقتا سال های دفاع مقدس را وارونه نشان دادند و ما همواره مظلوم واقع شدیم.

ابوالقاسمی ادامه داد: ۱۰۰ سال از پیمان منع سلاح شیمیایی می‌گذرد اما بارها این پیمان توسط سایر کشورها خصوصا عراق و آمریکا مورد تعرض قرار گرفته است. عده ای میگفتند صدام به خاطر فشار رزمنده های اسلام ناچار به ساخت سلاح شد اما شواهد نشان دهنده ساخت سلاح شیمیایی پیش از انقلاب اسلامی و با حمایت غربی ها بود.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله افزود: این جنایتی است که غرب به راحتی نمی تواند این جنایت را کتمان کند. اما حکومت صدام بر این این اتفاق آنطور که باید و شاید محکوم نشد.

وی اظهار کرد: اگر لطف خدا نبود حادثه انفجار ۷ بمب شیمیایی در اشنویه سبب ایجاد یک فاجعه می شد. علی رغم این که ما چند ده هزار مصدوم در این حادثه داشتیم کشورها کمکی نکردند و به لطف دانشمندان کشورمان درمان این بیماران با داروهای ساخت داخل انجام شد.

ابوالقاسمی مطرح کرد: متاسفانه همواره امکان تکرار حوادث شیمیایی وجود دارد و امیدواریم همکاری ما با دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد شهید افزایش یابد تا با این همکاری ها بتوانیم پایش مصدومین را به صورت الکترونیکی انجام دهیم. گاهی تحریم ها به دادمان رسید و توانستیم به پرسش های خودمان پاسخ دهیم.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله خاطرنشان کرد: بیمارستان ما تعداد قابل توجهی تخت و آمادگی کافی را دارد. همچنین بخشی از بیمارستان را با بهترین امکانات لازم مهیای حوادث متقربه اینچنینی کرده ایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha