کد خبر 210416
۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

لوح‌موسوی در همایش دوره آموزش و پایش سلامت جانبازان شیمیایی استان تهران: 

مصدومان شیمیایی به علت کهولت سن و آلودگی هوا نیازمند دوره های آموزشی هستند

مصدومان شیمیایی به علت کهولت سن و آلودگی هوا نیازمند دوره های آموزشی هستند

دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی در همایش دوره آموزش و پایش سلامت جانبازان شیمیایی استان تهران گفت: مصدومان شیمیایی به علت کهولت سن و آلودگی هوا نیازمند دوره های آموزشی هستند. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ صبح امروز سه شنبه ۳ مردادماه، همایش دوره آموزش و پایش سلامت جانبازان شیمیایی استان تهران با حضور مصطفی قانعی ریاست قطب درمانی، آموزشی و پژوهشی آسیب های شیمیایی، حسن ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، سید کمال لوح موسوی دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از خانواده های شهدا در بیمارستان بقیه‌الله برگزار شد. 

سید کمال لوح موسوی دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی در این برنامه ضمن تشکر از حضور مدعوین گرامی که با ‌وجود گرمای هوا و مشکلات تنفسی در این دوره حضور یافتند، گفت: الحمداالله استقبال خوبی از کلاس ها شد و باید در اینجا از حضور و تلاش اساتید محترم این دوره تشکر نمایم. 

وی افزود: طبق آمارهای رسمی بیش از ۵ هزار نفر از ۶۸ هزار جانباز شیمیایی در تهران ساکن هستند که بیش از ۶۰۰ نفر از آنان در وضعیت گرفتاری شدید هستند. بنابراین در وهله نخست ۱۵۰ نفر از این جمعیت در این دوره از آموزش ها دعوت شدند. 

لوح موسوی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور چنین جمعی از مصدومین شیمیایی در کنار یکدیگر حضور دارند، مطرح کرد: برای اولین بار در کشور این آموزش ها به صورت سراسری برگزار می شود که برای این برنامه تفاهمنامه ای با دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله به امضا رسید که قرار است با حمایت های بنیاد شهید و امور ایثارگران اتفاقات خوشایند رقم بخورد. 

دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی تاکید کرد: باتوجه به آلودگی هوا آموزش های بهره وری از داروها کمک کننده به مصدومان شیمیایی است.این جمعیت تاکنون ۴ دوره از این آموزش ها را در شهرهای رامسر، ساری، رشت و اصفهان برگزار کرده است. 

وی ادامه داد: با برگزاری این دوره در تهران ضمن حذف اسکان، شاهد شاهد کار کمتر و بهره وری بیشتری هستیم، از این رو مقرر شد همسران این مصدومان نیز به عنوان پرستاران‌ آنان در این مراسم حضور داشته باشند. 

لوح موسوی گفت: قرار است این دوره ها در استان های آذربایجان شرقی، گلستان، کرمان و فارس نیز برگزار شود.جانبازان به علت کهولت سن و تشدید ضایعات نیاز به توانبخشی دارند. بنابراین ما نیز در درجه اول قرار است برای ۷۰۰ نفر از جانبازان سطح شدید این دوره را برگزار کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: ما در بحث حوزه سلامت نیازمند شبکه سلامت هستیم‌چراکه در کشور حدود ۷۰ هزار نفر مصدوم شیمیایی داریم و قرار است این دوره را با انعقاد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha