کد خبر 210406
۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال، امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۳ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۹۳ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ نشانه‌های کاهش عرضه نفت و قول مقامات چین برای حمایت از دومین اقتصاد بزرگ دنیا باعث افزایش قیمت نفت برای سومین روز پیاپی شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۳ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۹۳ سنت رسید. نفت آمریکا هم با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش، ۷۸ دلار و ۹۶ سنت معامله می‌شود.

شاخص نفت خام چهارمین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه می‌کند که بیشتر نتیجه کاهش تولید اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس است. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد موسسه اواندا عقیده دارد تاجران انرژی مطمئن هستند سیاست‌های سختگیرانه بانک‌های مرکزی دنیا به زودی پایان می‌یابد که می‌تواند از رشد اقتصاد جهان حمایت کند.

مقامات چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا و دومین مصرف کننده بزرگ نفت دنیا قول داده‌اند سیاست‌هایی برای حمایت از اقتصاد در دوره بهبود از بحران کرونا اتخاذ کنند و تمرکز آن‌ها بر تقویت تقاضای داخلی است.

اما اطلاعات اقتصادی منطقه یورو و آمریکا باعث ضعف اقتصاد در سراسر دنیا شده است. فعالیت‌های تجاری در منطقه یورو بیش از حد انتظار در ماه ژوئیه کاهش یافته، چون تقاضا در صنعت خدمات در این گروه پایین آمده است. تولید کارخانه‌ای هم با سریع‌ترین سرعت از آغاز بحران کرونا کاهش یافته است.
رشد فعالیت‌های تجاری در آمریکا در ماه ژوئیه تا پایین‌ترین رقم طی ۵ ماه گذشته کند شده که نتیجه رشد ضعیف بخش خدمات است.

سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در اجلاس این هفته ۲۵ واحد افزایش دهند؛ بنابراین تمرکز آن‌ها بر اظهارات جروم پاول، رئیس خزانه داری آمریکا و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در مورد سیاست افزایش نرخ بهره در آینده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha