کد خبر 210362
۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

14 استان در چنبره گرد و غبار

14 استان در چنبره گرد و غبار

بنا بر گزارش سازمان هواشناسی، با موج جدید گرد و غبار در کشور، 14 استان با این پدیده درگیر می‌شوند. صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا می‌گوید: «فردا از شدت گرد و خاک در این استان‌ها کم می‌شود. ضمن آنکه در ساعاتی از بعدازظهر در تهران، میزان آلاینده ازن افزایش پیدا می‌کند و هوا را آلوده می‌کند.»

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ بنا بر گزارش سازمان هواشناسی، با موج جدید گرد و غبار در کشور، 14 استان با این پدیده درگیر می‌شوند. صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا می‌گوید: «فردا از شدت گرد و خاک در این استان‌ها کم می‌شود. ضمن آنکه در ساعاتی از بعدازظهر در تهران، میزان آلاینده ازن افزایش پیدا می‌کند و هوا را آلوده می‌کند.»

چند روزی می‌شود که گرد و غبار، آسمان برخی از مناطق در ایران را فراگرفته است. پدیده‌ای که به تدریج جان ایرانیان را می‌گیرد. همین حالا هم بیش از هزار نفر را در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی راهی بیمارستان کرده است.

سازمان هواشناسی کشور در تازه‌ترین گزارش خود در برخی استان‌ها برای پدیده گرد و خاک هشدار زرد اعلام کرد.

خداحافظ ضامن و چک و سفته

پیش‌بینی گرد و غبار

بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور، امروز باد نسبتا شدیدی در نواحی مستعد همراه با گرد و غبار، برخی استان‌ها را در برمی‌گیرد. استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، چهارمحال و بختیاری، جنوب سمنان، اصفهان، مرکزی، جنوب تهران و قم شامل این لیست هستند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده که فردا نیز استان‌های کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، قم، چهارمحال و بختیاری، جنوب سمنان، مرکزی، جنوب خوزستان، جنوب تهران و بوشهر این شرایط ادامه دارد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا به تجارت‌نیوز می‌گوید پدیده گرد و غبار که این استان‌ها با آن مواجه هستند، تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تا فردا از شدت گرد و غبار در استان‌های درگیر کمتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha