کد خبر 210298
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

یادواره سالگرد شهادت شهید داریوش رضایی نژاد در آبدانان برگزار شد

یادواره سالگرد شهادت شهید داریوش رضایی نژاد در آبدانان برگزار شد

یکم مرداد ماه ۱۴۰۲ دوازدهمین سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای کشور شهید «داریوش رضایی نژاد» با حضور ملازاده معاون انرژی هسته‌ای کشور، فرمانده سپاه امیرالمونین (ع)، مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان ایلام، معاون توسعه استانداری ایلام، امام جمعه، فرماندار شهرستان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان آبدانان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در این یادواره گفت: دانشمندان هسته‌ای با تلاش مضاعف خویش توانستند پرچم پیشرفت و تعالی ایران را در جهان برافراشته کنند.

جمال اسدی افزود: همچنین این افراد با رشادت‌های خود طی چند سال اخیر کشور عزیزمان ایران را در ردیف کشورهای برتر هسته‌ای قرار داده و این برای نظام و ملت افتخار است.

وی بیان داشت: یکم مردادماه سال ۱۳۹۰ ایادی استکبار و مدعیان دروغین حقوق بشر که همواره در مقابل ملت ایران ناتوان بوده و هیچگاه توان رویایی با جوانان غیور این مرز و بوم را در خود نمی‌دیدند، در اقدامی بزدلانه دانشمند هسته‌ای کشورمان «شهید داریوش رضایی نژاد» را در مقابل دیدگان همسر و دختر خردسالش به شهادت رساندند.

داریوش رضایی‌نژاد یکم مرداد ۱۳۹۰، دانشجوی دکترای مهندسی برق از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بود که در مقابل منزلش به شهادت رسید.

شهید دکتر داریوش رضایی‌نژاد با وجود نبوغ ذاتی در امور کارگاهی و آزمایشگاهی که از ویژگی‌های تمامی نوابغ و مخترعان است، در تحصیل و پذیرش و اجرای دانشگاهی نیز بسیار منظم و کوشا بود.

ایشان ضمن فراگیری و کسب تجربه در رشته خود، در زمینه استفاده از رایانه و علوم کامپیوتری بسیار توانا بود.

با داشتن چنین توانایی‌هایی، توانست در مدت هفت ترم و با رتبه اول، به‌عنوان دانشجوی برتر دانشگاه خود فارغ‌التحصیل شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام و مسئولین استانی قبل از این مراسم بر سر مزار «شهید داریوش رضایی نژاد» در گلزار منور شهدای امامزاده سید صلاح الدین محمد (ع) شهر آبدانان حضور یافته و ضمن عطر افشانی، و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهدای هسته‌ای را گرامی داشتند.

در این یادواره با اجرای ویژه برنامه‌هایی، یاد و خاطره این شهید گرانقدر گرامی داشته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha