کد خبر 210275
۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۱

یک شهید، یک درس؛

دنیا بداند که ما در راه عقیده تا آخرین قطره‌های خون دفاع می نماییم

دنیا بداند که ما در راه عقیده تا آخرین قطره‌های خون دفاع می نماییم

در متن وصیت‌نامه شهید رضایی آمده است: «دنیا باید بداند که ما در راه عقیده و ایمان با انتخاب خط سرخ شهادت تا آخرین قطره‌های خون از اسلام دفاع می نماییم.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛  شهید بابا رضایی فرزند عبدالحسین چهارم خرداد 1341 در روستای سراب باغ از توابع شهرستان آبدانان دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم متوسطه ادامه داد و پس از آن با توجه به شرایط جنگی کشور و رسیدن به سن قانونی به ارتش جمهوری اسلامی پیوست تا آنکه سرانجام در بیست‌ونهم فروردین سال 1362 طی عملیات والفجر یک در منطقه شرهانی به شهادت رسید. مزار این شهید گرانقدر در شهرستان آبدانان قرار دارد.

در متن وصیت‌نامه شهید رضایی آمده است:

«سلام بر پیامبر بزرگ اسلام و درود بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران خمینی بت‌شکن و سلام بر پدر و مادر مهربانم. من بابا رضایی فرزند عبدالحسین با دلی سرشار از ایمان و با اعتقاد و آگاهی که از اسلام عزیز داشتم راهی جنوب کشورمان جهت آزادی سرزمین عزیزمان و دفاع از نوامیس اسلام از چنگال غاصبان وغارتگران و نوکران آمریکا شدم. می‌روم تا همراه سایر رزمندگان به آنها درسی بدهیم که عبرتی باشد برای دیگر تجاوزگران که قصد تجاوز به دیگر سرزمین های محرومان جهان دارند. دنیا باید بداند که ما در راه عقیده و ایمان با انتخاب خط سرخ شهادت تا آخرین قطره‌های خون از اسلام دفاع می نماییم. پدر جان و مادر عزیزم خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید : گمان نکنید کسانی که در راه خدا کشته می شوند مرده‌اند بلکه زنده‌اند و از جانب پروردگارشان روزی داده می‌شوند.
آری ما مرده نیستیم ما از لطفی که خداوند به ما کرده اجری بزرگ خواهیم داشت.توصیه من به شما این است که هیچ وقت امام عزیزمان را تنها نگذارید و پیرو مکتب قرآن و ولایت فقیه باشید به سخنان گهربارش و دستورات رهبر بزرگ رفتار نمایید.
برای من گریه نکنید، چون گریه کردن باعث شادی منافقین خواهد بود، شادی کنید که شما هم هدیه‌ای به خدای متعال تقدیم نمودید.
مادر جان و پدر جان مرا حلال کنید و همیشه بعد از نماز امام و رزمندگان را دعا کنید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha