کد خبر 210220
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان؛

اجرای پروژه‌های زیرساختی گامی مهم در توسعه سروآباد است

اجرای پروژه‌های زیرساختی گامی مهم در توسعه سروآباد است

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: هزینه کرد اعتبارات عمرانی در پروژه‌های زیرساختی شهرستان سروآباد گامی به سوی دستیابی به توسعه پایدار این شهرستان است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ اکبر محمدی روز یکشنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سروآباد اظهار کرد: هدایت اعتبارات عمرانی به سوی ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه مزیت های نسبی این شهرستان می تواند گامی مهم در راستای دستیابی به توسعه پایدار آن باشد.

وی از جمله مزیت‌های نسبی شهرستان سروآباد را باغداری، شیلات و گردشگری خواند و افزود: فرمانداران باید در جریان اعتبارات اختصاص یافته قرار گیرند تا بر اساس آن برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار خود برنامه‌ریزی کنند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با بیان اینکه اعتبارات هر شهرستان باید در همان شهرستان هزینه شود، گفت: به واسطه اطلاع دقیق فرمانداران از میزان تخصیص‌ها، ۱۰۰ درصد اعتبارات در محل هزینه شده است.

محمدی از رشد ۴۶ درصدی اعتبارات استان نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد : در مجموع از نظر درصد رشد اعتبارات سالجاری، استان در رتبه ۱۴ کشوری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امیدواریم با تخصیص های مناسب در سالجاری شاهد تحول در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان باشیم.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به سیاست ها و اولویت های این سازمان در سالجاری یادآور شد: اتمام پروژه های مهم و تاثیر گذار در زمینه توسعه استان و همچنین پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد به صورت جدی در دستور کار است.

محمدی با بیان اینکه نباید با شروع پروژه جدید بار مالی مضاعف را متوجه دولت کرد، افزود: در صورت ضرورت تعریف پروژه جدید حداقل باید ۲۰ درصد از اعتبار مورد نیاز آن در سال نخست تامین و سایر شرایط آئین نامه ماده ۲۳ قانون الحاق نیز رعایت شود.

وی در پایان خواستار پیگیری جدی برای جذب اعتبارات ملی توسط همه دستگاه های اجرایی از سازمان ها و وزارتخانه‌های متبوع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha