کد خبر 210207
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

۳۲.۵ درصد طرح‌های اشتغال‌زایی استان بوشهر محقق شد

۳۲.۵ درصد طرح‌های اشتغال‌زایی استان بوشهر محقق شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه امسال ۱۸ هزار فرصت شغلی برای استان تعیین شده است گفت: در ۴ ماه نخست امسال ۳۲.۵ درصد این سهمیه محقق شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ علی باستین شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان بوشهر از آغاز طرح مطالعاتی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی استان خبر داد و اظهار داشت: تکمیل زنجیره محصولاتی مانند آبزیان، ماهی و میگو، خرما، گوجه‌فرنگی، آهک، طیور و صنایع پایین دستی پتروشیمی در دستور کار قرار دارد و به‌زودی آغاز می‌شود.

وی به اشاره به اینکه استان بوشهر در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره 16 قانون بودجه موفق عمل کرد، افزود: هر چند اعتبارات این تبصره خیلی دیر به استان ابلاغ شد اما با همت و تلاش فرمانداران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و همکاری ویژه بانک‌ها الحمدلله توانستیم درصد بسیار بالایی از سهم استان بوشهر در پرداخت این تسهیلات جذب کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با قدردانی از دست‌اندرکاران پرداخت تسهیلات تبصره 16 به جامعه هدف تصریح کرد: در راستای رصد و پایش و نظارت بر اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی و حسن اجرا آن باید کمیته نظارت بر طرح‌ها در شهرستان‌های استان توسط فرمانداران با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود و طرح‌ها مورد رصد و پایش قرار بگیرد.

باستین با اشاره به تحقق تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر گفت: این مهم با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی بررسی شد که از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران تقاضا می‌شود در این حوزه با جدیت پای کار باشند و تلاش کنند تا هر چه سریعتر این طرح‌ها به مرحله اجرا درآید.

وی با اشاره به ثبت طرح‌های اشتغال‌زایی در سامانه رصد ملی خاطرنشان کرد: در این راستا در 4 ماه نخست امسال با ثبت 32.5 درصد از سهم طرح‌های اشتغال‌زایی استان بوشهر که 18 هزار طرح تعیین شده، توانستیم جایگاه نخست در کشور کسب کنیم و انتظار می‌رود با همین تلاش این مهم تداوم داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با قدردانی از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: با تلاش مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر 2 طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شامل دهکده گردشگری دل آرام تنگستان و میر مهنا در گناوه با سرمایه‌گذاری هر طرح حداقل 1500 میلیارد تومان فراخوان شد که با تعیین سرمایه‌گذار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

باستین از برگزاری فراخوان سرمایه‌گذاری در عرصه تصفیه پساب فاضلاب شهر بوشهر خبر داد و بیان کرد: امید می‌رود هر چه سریعتر این طرح تعیین تکلیف و با تعیین سرمایه‌گذار آن عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی با بیان اینکه قرارداد عامل پرداخت تسهیلات ارزی طرح فولاد دنا آسیا بوشهر پذیرفته شد افزود: اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه ملی به ارزش 20 میلیون یورو تأمین می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ابلاغ نخستین موافقت اصولی پهنه علم و فناوری کشور برای بندر نوآوری بوشهر خاطرنشان کرد: این موافقت اصولی از سوی شورای عالی عتف کشور با مساحتی حدود 250 هکتار ابلاغ شده است.

باستین با اشاره به بررسی آخرین وضعیت تهیه اطلس واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان بوشهر بیان کرد: مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اخذ اطلاعات از دستگاه‌های متولی نسبت به نهایی کردن آن اقدام کند که هم در برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری در استان مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم اینکه پایه‌ای برای رصد و پایش سایر طرح‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha