کد خبر 210187
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

قطع ۴۰ اصله درخت مهاجم «پائولونیا» در املش

قطع ۴۰ اصله درخت مهاجم «پائولونیا» در املش

 سرپرست اداره حفاظت محیط زیست املش از قطع و حذف ۴۰ اصله درخت مهاجم «پائولونیا» به دلیل آسیب های محیط زیستی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ لطیف جواهردشتی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش از جلوگیری از کاشت گونه پائولونیا خبر داد و اظهار کرد: اقدام به قطع و حذف این گونه به دلیل آسیب های محیط زیستی کردیم.

وی افزود: با انجام گشت های یگان حفاظت این اداره در شناسایی و کشف گونه مهاجم پائولونیا در نقاط مختلف شهرستان، حدود ۴۰ اصله درخت مهاجم پائولونیا، شناسایی و سپس جمع‌آوری و امحا شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست املش خاطرنشان کرد: به استناد مواد ۱، ۶ و ۷ قانون بهسازی محیط زیست که حفاظت، بهبود و بهسازی محیط زیست و پیشگیری و ممانعت از هرگونه آلودگی و اقدام مخرب منتج به برهم خوردن تعادل و تناسب محیط زیست را ضروری می‌داند و همچنین بند(ب) ماده ۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی که صراحتاً گونه‌های بیگانه را بدون کسب مجوز جرم محسوب می‌نماید؛ کاشت این گونه گیاهی در فضای سبز شهری و در مجاورت مناطق مورد مدیریت که منجر به تخریب و آلوده نمودن زیستگاه‌های طبیعی گردد از طرف سازمان حفاظت محیط زیست جرم محسوب شده و مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha