کد خبر 210176
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

یک شهید، یک درس؛

وجود امام را در جامعه غنیمت بشمارید

وجود امام را در جامعه غنیمت بشمارید

در متن وصیت‌نامه شهید حسانی آمده است: «ای عزیزان من! من جان خود را در راه خدا فدا کردم تا اسلام را که صراط مستقیم است یاری کنم تا امام را یاری کنم. ای مردم! امام را تنها نگذارید خدا را شاهد قرار دهید انقلاب را تضعیف نکنید. وجود امام را در جامعه غنیمت بشمارید.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید «ناصر حسانی‌خبر» چهارم تیر 1336، در شهرستان تهران به دنیا آمد. پدرش اسدالله (فوت 1356) و مادرش بی‌بی صغرا نام داشت. تا پایان دوره کارشناسی در رشته شیمی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. پنجم فروردین 1360، در آبادان با اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در بهشت زهرای زادگاهش قرار دارد.

             

در متن وصیت‌نامه شهید حسانی آمده است:

 « هوالحق ...اکنون که مرگ حتمی است        بگذار مرگی را انتخاب کنیم  که آبستن حوادث زندگی باشد. (از سخنان امام در 15 خرداد 42 )

سلام بر شهیدان اسلام، سلام بر بندگان صالح خداوند که در برابر او خاضع و خاشع اند و پیشانی بندگی بر خاک می گذارند و همیشه و در هر حال او را شاهد می‌گیرند در کردارشان در رفتارشان و در حرکتشان و همه چیز را برای او می‌خواهند. * قل إنّ الصّلاتی و نُسُکی و مَحیایَ و مَماتی  لله  رَبِّ العَالَمین *  ( انعام/ 162 ).  بگو نماز من مرگ من و حیات من برای خداوند است و شهادت ما برای خداست و اینجاست که انسان باید تسلیم خواست خداوند باشد پس جای هیچ اندوه و ناراحتی نیست.  این آیه اشاره‌ی من به خانواده و دوستان و آشنایان است. ای عزیزان من! من جان خود را در راه خدا فدا کردم تا اسلام را که صراط مستقیم است یاری کنم تا امام را یاری کنم. ای مردم! امام را تنها نگذارید خدا را شاهد قرار دهید انقلاب را تضعیف نکنید. وجود امام را در جامعه غنیمت بشمارید. من از خانواده‌ی خود، و از دوستان و آشنایان می خواهم که برای من عزاداری نکنند چون این شیون و زاری مرا عذاب می‌دهد. بلند گریه نکنید تا مبادا دشمن صدای شما را بشنود و خیال کند شما ضعیف هستید و ایمان شما سُست است. در خلوت و برای خدا گریه کنید و از او بخواهید که گناهان من و شما را ببخشد. سکوت کنید و با سکوت خود دشمن را نا امید کنید چون دشمنان همه جا هستند حتّی اطراف شما، دشمنان آگاه و ناآگاه. خداوند ناآگاهان را آگاه کند و آگاهان را از پیش ‌پای ما ‌بردارد. خدایا! تو شاهد باش که ما قطره‌ی خون ناقابل خود را در راه اسلام فدا کردیم و تو ای خداوند نبخش کسانی را که اسلام را فدای مصالح خویش می‌کنند و کسانی که در مَسند قدرتند و سهل انگاری می‌کنند و چشمان خود را می‌بندند و مردم را از اسلام بری می‌کنند. خدایا، عمر امام را طولانی کن و مردم ما را از یاد مبر هر چند که آنها تو را از یاد ببرند. آمین یا ربّ العالمین.»

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha