کد خبر 210169
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

شمس‌احسان تاکید کرد؛

ضرورت حفظ یکپارچگی فضایی محدوده برج میلاد

ضرورت حفظ یکپارچگی فضایی محدوده برج میلاد

 عضو شورای اسلامی شهر تهران از ضرورت حفظ یکپارچگی فضایی محدوده برج میلاد خبر داد و گفت: هرگونه تصمیم‌ پیرامون موضوعاتی از قبیل "مجوز افزایش طبقات برای کاربری‌های همجوار آموزشی، خدماتی و ..." و "تغییر در دسترسی‌های شبکه بزرگراهی" ضمن در نظر گرفتن مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص طراحی شهری مجموعه 120 هکتاری و طرح جامع سه بعدی فاز 2 برج میلاد، نیازمند بررسی فنی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز یکشنبه در صد و شصت و سومین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر ضرورت حفظ یکپارچگی فضایی محدوده برج میلاد گفت: کلان پهنه مربوط به مجموعه برج میلاد تهران متشکل از چهار بخش می باشد که در اختیار شهرداری تهران، دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران، سازمان انتقال خون و بیمارستان میلاد است. همچنین محدوده برج میلاد از جنبه‌های مختلفی نظیر کاربری، حمل و نقل، تراکم و دید و منظر حائز ملاحظات گریز ناپذیر است. 

شمس احسان افزود: طبق مصوبه مورخ 25/12/1399 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طراحی شهری مجموعه 120 هکتاری و طرح جامع سه بعدی فاز 2 برج میلاد و ضوابط تعیین شده برای محدوده مورد نظر، ساخت و ساز جدید در محدوده برج میلاد مجاز نیست و هرگونه تخریب و نوسازی در پهنه‌های مختلف نباید منجر به افزایش ارتفاع، سطح اشغال و زیربنای ابنیه موجود شود. لذا مجموعه برج میلاد علاوه بر نشانه شهری، به عنوان نمادی در مقیاس ملی و بین المللی محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد: بنابراین هرگونه تصمیم‌ پیرامون موضوعاتی از قبیل "مجوز افزایش طبقات برای کاربری‌های همجوار آموزشی، خدماتی و ..." و "تغییر در دسترسی‌های شبکه بزرگراهی" ضمن در نظر گرفتن مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص طراحی شهری مجموعه 120 هکتاری و طرح جامع سه بعدی فاز 2 برج میلاد، نیازمند بررسی فنی مبتنی بر اصل منفعت عمومی شهروندان تهران است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به موارد فوق الذکر و ضرورت جلوگیری از تبعات منفی توقع داریم تمام مداخلات و ساخت و سازها در عرصه ۱۲۰ هکتاری، شامل همه کاربری‌های همجوار، بیمارستان میلاد، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون را بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اقدام کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha