کد خبر 210095
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

استاندار لرستان: دانشگاه های ایران اسلامی باید از الگوهای غربی دور باشند

استاندار لرستان: دانشگاه های ایران اسلامی باید از الگوهای غربی دور باشند

استاندار لرستان گفت: دانشگاه های ایران اسلامی موتور محرکه جامعه هستند و به همین دلیل باید به دور از الگوهای غربی باشند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ " فرهاد زیویار" روز شنبه در نشست حامیم با حضور روسای دانشگاه های استان در دانشگاه لرستان با بیان اینکه دشمن بر ناامیدسازی و ایجاد روحیه یاس بین مردم ایران تمرکز کرده است افزود: دانشگاه کارخانه انسان سازی و محل تربیت سرمایه انسانی است.

وی با اشاره به اهمیت تربیت و آموزش سرمایه انسانی گفت: دانشجویان و طلاب سرمایه های انسانی هستند و دانشمندان، علما، استادان و نخبگان از بین همین افراد برمی خیزند بنابراین تربیت عالم متعهد به نظام اولویت است چراکه در این راستا و برای ارزش های معنوی، جان نثاری ها شده است.

وی افزود: نباید اجازه داد نظام سلطه، دانشگاه ها را در اختیار نظام فکری غرب قرار دهد بنابراین باید برای برون رفت از این وضعیت رویکردها و سیاست هایی در نظر گرفته شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه شعار علم، بی طرفی است عنوان کرد: تلاش می کنیم مدل و الگوی خود را داشته باشیم، مدل و الگوی غرب را از دانشگاه ها و جامعه علمی حذف کنیم و به توسعه ساختار و الگوی خود بپردازیم.

زیویار با تاکید بر اینکه دروس، مباحث، مبانی و سرفصل های اعتقادی باید بصورت قوی و محکم در دانشگاه ها ارایه شود عنوان کرد: نهضت امام خمینی (ره)، نظام سیاسی تعریف کرده و به دلیل عمق و گستردگی مباحث، تاثیرگذار و الگو است به نحوی که تسخیر لانه جاسوسی، انقلاب دوم نام گرفت و بنا بر فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی، هیمنه غرب را پایین ریخت.

وی در خصوص طرح حامیم گفت: این طرح با چشم انداز و برنامه های اساسی، بر تربیت دانشجوی مستعد و علاقه مند به فعالیت های سیاسی، مذهبی و فرهنگی تمرکز دارد همچنین در این راستا تربیت، آموزش، شبکه سازی و مهارت محور کردن دانشجویان، گامی اساسی در راستای ایجاد امید و انگیزه در سطح جامعه است.

گفتنی است طرح حامیم در راستای مهارت افزایی و توانمندسازی دانشجویان در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از ۲۳ شهریور تا دوم مهرماه امسال به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha