کد خبر 210092
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

فضای مجازی نقطه رخنه دشمن به ذهن و فکر جوانان است

فضای مجازی نقطه رخنه دشمن به ذهن و فکر جوانان است

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و رییس خیرین مسجد ساز گفت: دشمن از طریق فضای مجازی به ذهن و فکر جوانان ما رخنه پیدا کرده است لذا باید این فضا را مدیریت کرده و به دست دشمن نسپاریم.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سیداحمد زرهانی روز شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز استان کردستان در سنندج اظهار کرد: این مساله که ما در فضای حقیقی کار می کنیم درست اما نباید فضای مجازی را هم به دست دشمن بسپاریم چرا که الان ذهن و ضمیر کودکان و نوجوانان ما معطوف به همین فضای مجازی است.

وی افزود: غفلتی که در سال‌های گذشته مرتکب شدیم، موجب شد دشمن در دوره کرونا ذهن و فکر بچه های ما را تحت تاثیر قرار داده و آنها را علیه ما وارد خیابان‌ها کند که آثار آن را در سطح ملی هم مشاهده کردیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر تشکیل کمیته و کارگروهی برای مدیریت فضای مجازی اضافه کرد: در درجه اول خود جوانان و نوجوانان که مسلط بر این فناوری هستند و از آن استفاده می کنند وارد این کارگروه شوند و با هدایت بزرگترها، اتاق فکری تشکیل داده و راهکارها را پیدا و تولید محتوا کنند.

وی ادامه داد: مردم ایران مردمی صاحب ذوق هستند امکان تولید اندیشه و قدرت تفکر و خلاقیت در ایران خیلی بالاتر از جاهای دیگر است سال هاست که فرزندان ما در المپیادها مقام‌های قابل توجه‌ای در سطح بین المللی کسب کرده اند و در حوزه‌های مختلف کارهای بزرگی انجام داده ایم که قبل از انقلاب به فکر هیچ ایرانی خطور نمی کرد که چنین ظرفیت هایی وجود دارد.

زرهانی در ادامه با تاکید بر اینکه فرمانداران شهرهای استان، شوراهای اقامه نماز را در شهرستان‌ها تشکیل و تصمیمات مناسب اتخاذ کنند، افزود: همچنین می طلبد که در استان کارگروهی برای تولید محتوا برای صدا وسیما و فضای مجازی تشکیل و فراخوان آن حتی در سطح ملی منتشر شود.

وی اضافه کرد: همچنین کارگروهی برای آموزش و پرورش تشکیل و فضلا و طلاب وارد مدارس شوند و آموزش‌های لازم از جمله فلسفه و حکمت نماز به نوجوانان ارایه شود چرا که اگر نسل نو را در یابیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر بومی سازی راهکارها در حوزه اقامه نماز گفت: برای این مهم در حوزه‌های مختلف دستگاه های فرهنگی جمع شده و به چه باید کردها پاسخ دهند و ما نیز در ستاد اقامه نماز کشور آمادگی داریم همه امکانات را برای بهبود حرکت اقامه نماز در استان ها بکار گیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha