کد خبر 210085
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

حمایت کتابخانه‌های عمومی قزوین از کسب و کارهای کوچک

حمایت کتابخانه‌های عمومی قزوین از کسب و کارهای کوچک

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین از حمایت این دستگاه از کسب و کارهای کوچک خبر داد و گفت: در همین راستا کتابخانه عمومی اقبالیه برای نخستین بار با برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی از ۲۰ کسب و کار کوچک حمایت کرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ ندا امیرلو روز شنبه در بازدید از کتابخانه عمومی اقبالیه که با حضور جمعی از مسوول فرهنگی و مدیریت شهری انجام شد،افزود: دوره ها و کارگاه های آموزشی کسب و کارهای کوچک در کتابخانه های عمومی قزوین پیش بینی شده و این طرح از کتابخانه عمومی شهید آیت الله کاشانی شهر اقبالیه کلید خورده است.

وی اظهار کرد: در این طرح فضاهی کتابخانه های عمومی برای حمایت از مشاغل و کسب و کارهای کوچک و زودبازده و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

این مسوول همچنین گفت: توسعه و گسترش کسب و کارهای محلی نیازمند اتصال متقاضیان به متخصصان و منابع مورد نیاز است که کتابخانه‌های عمومی با توجه به وظایف تعریف‌شده‌ می‌توانند نقش اثرگذاری در این زمینه داشته باشند.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین اضافه کرد: کتابخانه عمومی اقبالیه توانسته از طریق ارائه‌ خدمات آموزش محور برای راه‌اندازی، حمایت، ترویج و اطلاع‌رسانی کسب و کار، با در اختیار قرار دادن فضا و تجهیزات موجود در کتابخانه‌ و مدیریت فضاهای موجود، اقدام به حمایت از ۲۰ کسب و کار کوچک کند.

علی نوروزی مسوول کتابخانه عمومی شهر اقبالیه نیز در این بازدید گفت: علاوه بر حمایت از کسب و کارهای کوچک از دیگر اقداماتی که در این کتابخانه در حال اجرا است می توان به کلاس‌های تجوید قرآن کریم، همچنین کارگاه های خیاطی، چرم دوزی، نقاشی، آموزش کیک و شیرینی، برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان، آموزش چرتکه، خوشنویسی، تئاتر و موسیقی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: همچنین این کتابخانه با برپایی نمایشگاه برای فروش محصولات تولید شده توسط شرکت کنندگان، توانسته زمینه اشتغال و راه اندازی کسب و کارهای خانگی و کوچک در اقبالیه را فراهم کند و به کانونی مهم در زمینه کارآفرینی تبدیل شود.

نوروزی با اشاره به اهمیت کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه های عظیم فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: ایجاد فضای مناسب برای توسعه کسب و کارهای کوچک از الزامات مهم در جامعه امروز محسوب می شود و کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه های مهم فرهنگی و اجتماعی دارای فضاهای مناسبی برای برگزاری کارگاه های آموزشی و حمایت از کسب و کارهای خانگی هستند که شایسته است با همکاری مسئولان و مدیران استانی در این زمینه گام های بیشتری برداشته شود.

استان قزوین دارای ۳۸ کتابخانه نهادی، ۲۰ کتابخانه مشارکتی و سه سالن مطالعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha