کد خبر 210077
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

«حیات» گزارش می‌دهد؛

انتقام سنگین پاریسی‌ها از امباپه؛ ستاره جنجالی به عربستان تبعید می‌شود؟

انتقام سنگین پاریسی‌ها از امباپه؛ ستاره جنجالی به عربستان تبعید می‌شود؟

سران باشگاه پاریسی نمی‌خواهند امباپه را به رئال مادرید بدهند و قصد حفظ او را هم ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ ماجرای طولانی مدت رئال مادرید و امباپه همچنان ادامه دارد و وارد فاز جدیدی شده است. فوق ستاره جوان فرانسوی این روزها شرایط عجیبی را در زندگی فوتبالی خودش تجربه می‌کند که شاید حال و روزی تلخ‌تر از فینال جام جهانی 2022 قطر و شکست مقابل مسی و یارانش برای وی رقم زده باشد.

امباپه از کودکی طرفدار پروپا قرص رئال مادرید بود و این را بارها اعلام کرده است ولی زمانی که در 17 سالگی مسئولان باشگاه مادریدی سراغ او رفتند تا از موناکو به اسپانیا منتقلش کنند به توافق نرسیدند. عده‌ای دلیلش را قیمت گزاف این بازیکن می‌دانستند که در نهایت راهی پاریسن ژرمن شد و البته خود امباپه عنوان کرد دوست داشت در شرایط بهتری و زمانی که کسب تجربه کرده راهی رئال مادرید شود و انتقال به باشگاه‌ رویاهایش را در آن دوره سنی برای خودش زود می‌دانست. از سوی دیگر حضور ستارگانی مثل رونالدو و گرت بیل در مادرید در آن مقطع نشان می‌دهد این حضور امباپه ریسک بزرگی برایش بود و البته منطقی بود که مادرید هم نخواهد در آن مقطع هزینه سنگینی برای بازیکنی متقبل شود که در ترکیبش نیازی به او ندارد.

با این حال وضعیت رئال مادرید در سال‌های اخیرم تفاوت با دوران گذشته است. دیگر خبری از ابرستاره‌هایی که جای جوان مستعدی مثل امباپه را تنگ کرده بودند نیست و رئال هم چند سالی است برخلاف همیشه دیگر ویترینی پر از ستاره‌های جذاب دنیای فوتبال در اختیار ندارد و از همین رو در 3 سال اخیر تلاش‌های بی وقفه‌ای برای جذب ستاره حال حاضر دنیای فوتبال داشته که هربار به شکست منتهی شده است و مهم‌ترینش مربوط به سال گذشته بود که پس از توافق نهایی میان امباپه و مادرید وی در نهایت قراردادش را به مدت دو فصل تمدید کرد و حالا هم به نظر می‌رسد به شدت از این تصمیم خودش پشیمان است.

همانطور که پیشتر گفته شده بود، پاریسی‌ها دوست نداشتند ستاره خودشان را از دست بدهند و با توجه به اینکه او سال آینده قراردادش به اتمام می‌رسد پیشنهاد تمدید به او دادند ولی این بازیکن که از عدم پایبندی مسئولان باشگاه به تعهداتشان شاکی بود این درخواست را نپذیرفته و اعلام کرد در پایان قراردادش از پاریس جدا خواهد شد. اتفاقی که به هیچ وجه خوشایند سران قطری باشگاه نیست و می‌خواهند یا امباپه را در اختیار داشته باشند یا اگر قرار به از دست دادن اوست، بابت رضایت‌نامه‌اش مبلغی درآمد کسب کنند و وی را رایگان در اختیار تیم دیگری قرار ندهند. همین موضوع ماجرای فروش او را جدی‌تر و احتمال پیوستنش به مادرید را قوی‌تر کرد ولی ظاهراً مسئولان پاریسن ژرمن ایده دیگری در سر دارند، ایده‌ای که هم به نوعی انتقام از امباپه محسوب می‌شود و هم بزرگترین ستاره حال حاضر فوتبال دنیا را در اختیار رقیب جدی اروپایی‌شان قرار نمی‌دهد. صحبت از انتقال به عربستان است.

پیشنهاد الهلال

در شرایطی که پاریسی‌ها دنبال راهکاری برای رسیدن به اهداف خودشان در خصوص امباپه بودند، پیشنهادی نجومی از عربستان صعودی به این باشگاه رسید. پیشنهادی از سوی باشگاه الهلال عربستان که رقمی بالغ بر 200 میلیون یورو برای رضایت نامه یک ساله امباپه پیشنهاد داده است و رقمی نجومی هم به عنوان دستمزد برای خود این بازیکن در نظر گرفته است. در این میان پاسخ امباپه روشن بود و با یک نه بزرگ موضعش را در قبال سفر به عربستان روشن کرد ولی ماجرا اینجاست که امباپه تحت قرارداد پاریسن ژرمن است و باشگاه در خصوص آینده کاری او تصمیم خواهد گرفت و با پیشنهاد الهلال موافق است چرا که اهداف سران قطری باشگاه را در قبال وی تامین می‌کند. هم اهداف مالی و هم اهداف استراتژیک این باشگاه در قبال امباپه و رئال مادرید در پیشنهاد الهلال وجود دارد و چه موقعیتی برای آنها بهتر از این؟

بن جاکوبز روزنامه‌نگار در توئیتر اولین کسی بود که از پیشنهاد نجومی عربستانی‌ها به پاریس و امباپه برای انتقال وی به این کشور خبر داده‌اند. به گفته این منبع، عربستان از قبل پیشنهادی برای انتقال امباپه آماده کرده و می‌خواهد این انتقال بزرگ انجام شود، حتی اگر این بازیکن یک سال دیگر راهی رئال مادرید شود. اگرچه در این توییت نامی از باشگاه مبدا پیشنهاد برده نشد ولی منابع خبری به سرعت  فاش کردند که الهلالی ها پیشنهاد دهنده به ستاره بزرگ فرانسوی هستند.

طبق قوانین البته باشگاه نمی‌تواند بازیکنی را مجبور به حضور در تیمی کند و امباپه در صورت عدم تمایل مجبور به حضور در الهلال نخواهد شد ولی اگر مسئولان باشگاه تصمیم بگیرند یک سال او را خانه نشین کنند تا قراردادش تمام شود این اقدام بیش از سفر یک ساله او به عربستان به ضررش تمام خواهد شد. پاریسی ها در کنار منفعت مالی قصد دارند از امباپه و رئال مادرید هم انتقام بگیرند و این موضوع کار را برایشان خطرناک می‌کند. از طرفی رئال مادرید هم تاکنون اقدام جدی برای جذب امباپه نداشته و به نظر می‌رسد پرز ترجیح می‌دهد امباپه را سال بعد رایگان به خدمت بگیرد. باید دید در نهایت مقصد فصل آینده ستاره بزرگ فرانسوی کدام تیم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha