کد خبر 210073
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

نرخ مصوب پروازهای اربعین هنوز تعیین نشده است

نرخ مصوب پروازهای اربعین هنوز تعیین نشده است

بر اساس اعلام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هنوز قیمت بلیت پروازهای اربعین مشخص نشده است، اما شروع فروش بلیت به صورت اینترنتی از چهارم شهریور ماه خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ سال گذشته ستاد اربعین نرخ مشخصی را برای پرواز از شهرهای مختلف ایران به نجف تعیین و آن را به صورت تکلیفی به ایرلاین‌ها ابلاغ کرد تا به دلیل افزایش تقاضای سفر به عراق در ایام اربعین و کمبود صندلی پرواز، نرخ پروازها کنترل شود.

این نرخ که در سال گذشته ۶ میلیون تومان به صورت رفت و برگشت برای پروازهای عتبات عالیات درنظر گرفته شد، تا حدود زیادی از تشکیل بازار سیاه و قیمت‌های نجومی سفر به عراق جلوگیری کرد.

امسال نیز با به پیش‌بینی جمعیت پنج میلیون نفری مسافران اربعین و همزمانی آن با سفرهای تابستانی، ستاد اربعین در حال آماده سازی شرایط مرزها برای زائرانی است که با خودروهای شخصی خود سفر می‌کنند و همزمان گفت‌وگو با ایرلاین‌ها برای مشارکت در جابجایی زائران اربعین با نرخ مصوب انجام می‌شود.

در همین راستا هواپیمایی ایران ایر با پیش‌بینی اینکه در ایام اربعین امسال حدود ۵۰ هزار صندلی پروازی توسط «هما» عرضه شود اعلام کرده است: فروش بلیت این پروازها از ۴ شهریور آغاز و تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت اما هنوز نرخ آن از سوی ستاد اربعین مشخص نیست.

هواپیمایی هما اطلاع داده است که امسال فروش بلیت از طریق درگاه اینترنتی ایران‌ایر با هدف جلوگیری از تشکیل صف، نارضایتی مردم و ... صورت می‌گیرد اما در عین‌حال یک باجه حضوری هم برای رفع اشکالات احتمالی پروازهای اربعین دائر خواهد شد.

همچنین هیئت‌ها در ایام اربعین امسال سهم ۳۰ درصدی از پروازها دارند و می‌توانند با ارسال درخواست کتبی به مدیریت ایران‌ایر یا روابط عمومی از این سهمیه استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha