کد خبر 210032
۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت:

رئیس جمهور چارچوب مطلوب دولت در موضوع حجاب را بیان کرد

رئیس جمهور چارچوب مطلوب دولت در موضوع حجاب را بیان کرد

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: در موضوع حجاب بر خلاف جریان‌سازی رسانه‌های خاص، آقای رئیسی چارچوب مطلوب دولت را "برخورد مهربانانه و با تدبیر با افراد غافل" و"مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با ناهنجاری‌های سازمان‌یافته" بیان کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ احسان صالحی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در چند روز گذشته برخی جریان‌های رسانه‌ای تلاش کردند بین مواضع اعلامی و اعمالی دولت در زمینه حجاب تناقض‌یابی کنند.

رئیس‌ جمهور قبلا در این زمینه عمل به قانون را به‌ عنوان امر توافقی مورد تأکید قرار داده بود، اما امروز در سخنانی از زاویه امر دینی و امر اجتماعی به این مسئله پرداخت.

تأکید بر امر به معروف به عنوان مسئولیت اجتماعی و بیان مصادیقی مانند تسهیل خدمت به مردم، سالم‌سازی فضای اداری و مقابله با تبعیض و فساد در عین تأکید بر اصلاح ناهنجاری‌های اجتماعی مانند کشف حجاب، یعنی دولت با نگاهی جامع، مخالف رویکردهای کاریکاتوری است که موجب آسیب به اصل فریضه میشود.

در موضوع حجاب بر خلاف جریان‌سازی رسانه‌های خاص، آقای رئیسی چارچوب مطلوب دولت را "برخورد مهربانانه و با تدبیر با افراد غافل" و"مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با ناهنجاری‌های سازمان‌یافته" بیان کرد که در واقع امتداد راهبردی است که رهبرانقلاب در دیدار رمضانی مسئولان نظام معین کردند.

‏التزام به این چارچوب و تفکیک در رفتار مجریان، هم از سردرگمی و انفعال و بی‌عملی جلوگیری می‌کند، هم خوابهای آشفته بدخواهان برای تولید نفرت و فعال‌سازی گسل‌های اجتماعی را تعبیر معکوس خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha