کد خبر 210028
۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷

روسیه: ۱۷۵ نظامی اوکراینی در محور زاپروژیا کشته شدند

روسیه: ۱۷۵ نظامی اوکراینی در محور زاپروژیا کشته شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای ارتش این کشور ضدحملات ارتش اوکراین در محور زاپروژیا را دفع کردند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای ارتش این کشور ضدحملات ارتش اوکراین در محور زاپروژیا را دفع کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه تحولات جنگ در اوکراین اعلام کرد نیروهای گروه «وستوک» ارتش روسیه موفق شدند ضدحملات ارتش اوکراین در محور زاپروژیا را دفع کنند.

بنا بر این گزارش در این درگیری‌ها ۱۷۵ نظامی اوکراینی کشته و دو انبار مهمات ارتش اوکراین نیز دراین منطقه با حملات موشکی منهدم شد.

در گزارش وزارت دفاع روسیه همچنین آمده که نیروهای روسی مرکز فرماندهی تیپ ۷۹ تهاجمی هوابرد نیروهای مسلح اوکراین در نوومیکایلوکا را هدف قرار داده و منهدم کردند و پدافند هوایی ارتش این کشور نیز ۱۴ پهپاد اوکراینی را در ۲۴ ساعت گذشته سرنگون کرده است.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، اقدامات غرب علیه روسیه را «جنگ اقتصادی» خواند و تأکید کرد: غرب تحریم‌های تهاجمی و بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه به اجرا گذاشت که هدف آن از بین بردن اقتصاد ما در کوتاه مدت، سرقت ذخایر ارزی ما، سقوط پول ملی (روبل) و ایجاد تورم ویرانگر بود، اما غرب به هیچیک از این اهداف نرسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha