کد خبر 210026
۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹

مسی در میامی؛ یک لاتینو – آمریکایی مثل بقیه

مسی در میامی؛ یک لاتینو – آمریکایی مثل بقیه

ویدیویی در همین تابستان در شبکه‌های مجازی پربازدید شده که احتمالا بسیاری از علاقمندان به فوتبال آن را دیده‌اند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ ویدیویی در همین تابستان در شبکه‌های مجازی پربازدید شده که احتمالا بسیاری از علاقمندان به فوتبال آن را دیده‌اند. در آن ویدیو، نیمار، امباپه و یا لوئیس سوارس از هوادارانشان به زبان‌های مختلفی از جمله انگلیسی، فرانسوی و چینی تشکر می‌کنند؛ در حالی که هم تیمی سابق آنها، لیونل مسی، فقط به زبان اسپانیولی صحبت می‌کند. مسی حتی در تبلیغاتی که برایش جنبه مالی دارد و بعضا در سراسر دنیا پخش می‌شود هم با همین زبان، چندکلمه‌ای را بیان می‌کند. شاید از همین طریق بتوان مشکل سازگاری این ستاره آرژانتینی با محیط جدید، آن هم بعد از حضور پرتنش در پاریس را پیش‌بینی کرد. واضح است مسی به سختی می‌تواند با محیط جدید کنار بیاید.

حالا برای اینکه تصمیم لیونل مسی برای پوشیدن پیراهن اینترمیامی در MLS بیشتر روشن شود، می‌توان به دلیل اصلی آن برگشت؛ مسی پا به شهری گذاشته که عمیقا تحت تاثیر فرهنگ لاتینو – آمریکایی است؛ یعنی جایی که بخش اعظمی از آن را اسپانیولی زبان‌ها تشکیل می‌دهند. میامی از دیرباز مقصد مهاجران کوبایی بوده است. آنها حتی همین حالا در این منطقه اکثریت را در اختیار دارند. البته که این شهر کلا پایتختی برای آمریکای لاتین است چرا که آرژانتینی‌ها، کلمبیایی‌ها، مکزیکی‌ها و برزیلی‌ها هم برای اینکه از پرداخت مالیات کمتری بهره ببرند، سرمایه‌شان را به این منطقه آورده و همانجا ساکن شده‌اند. طبیعی است در چنین مکانی روسای شرکت‌های مختلف، سیاستمداران ناامید و مهاجرت کرده و حتی هنرمندان اسپانیولی به وفور دیده شود. این همان واقعیتی است که مسی از مدت‌ها قبل درباره‌اش آگاهی داشته و وقتی فرصت برای نقل و انتقالش فراهم شد، کمترین تردید را برای انتخاب اینتر میامی، جایی که قرار است سالیانه نزدیک به 47 میلیون یورو دستمزد بگیرد، به خود راه داد.

ریشه فرهنگی و مزیت آمریکایی

لیونل مسی، دارنده 7 توپ طلای دنیای فوتبال، قبل از اینکه پاریس را ترک کند به خوبی از نشانه‌های این کلان‌شهر که نزدیک به 3 میلیون جمعیت دارد و به واسطه نخل و استخرهایش شناخته شده، آگاهی داشت؛ محلی نام‌آشنا که بازیکنان فوتبال هرازچندگاهی به آنجا سفر می‌کنند تا اوقات راحتی را تجربه کنند. مسی حتی در سال 2019 یک آپارتمان بزرگ در محله فوق مدرن میامی خرید که منظره‌اش رو به اقیانوس است. او ۲ سال بعد هم روی پروژه‌ای مسکونی در شمال همین شهر سرمایه گذاری کرد. 

به نظر می‌رسد میامی برای این لاتینو – آمریکایی‌ها جایی مناسب برای زندگی است چون اینجا تنها شهر بزرگ آمریکا است که بیش از نیمی از جمعیت آن را افرادی تشکیل می‌دهند که در این شهر به دنیا نیامده‌اند.

میامی برای مردی محتاط، درونگرا، چهره جهانی، همسر و پدر ۳ فرزند، بیش از هر چیز دیگر یک مکان امن و مطمئن است؛ جایی که علاوه بر داشتن یک حباب رفاهی، می‌توان ضمن داشتن ارتباطات وسیع با بقیه نقاط دنیا، به راحتی اسپانیولی صحبت کرد. خوان کارلوس رسترپو، آهنگساز کلمبیایی در صحبت با BBC می‌گوید: «برای لاتینو – آمریکایی‌ها، میامی جذابیت زیادی دارد. شما مزیت زندگی کردن در آمریکا را به دست می‌آورید؛ درحالی که ریشه‌های فرهنگی خودت را هم حفظ کرده‌ای.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha