کد خبر 209967
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸

امام جمعه یزد:

مردم نباید در جهل اطلاعاتی بمانند

مردم نباید در جهل اطلاعاتی بمانند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید به نقل موثر خبرنگاران در مقابله با تلاش دشمن برای کم رنگ کردن ارزشهای اسلامی با طرح شبهات مختلف، گفت: تهیه محتوای صادقانه و انتشار به موقع و کامل آن لازمه شفاف‌سازی در امور و آگاه‌سازی مردم در موضوعات مختلف است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ آیت الله «محمدرضا ناصری » در دیدار با جمعی از خبرنگاران واحد خواهران سازمان بسیج رسانه استان با اشاره به نقش و اهمیت حوزه اطلاع رسانی و فعالیت بسیج رسانه، برای ترویج و نهادینه کردن ارزش‌های اسلام ناب محمدی، اظهار کرد:‌ رسالت خبرنگاران به ویژه در شرایط کنونی که دشمنان سعی دارند ارزشهای اسلامی را با طرح شبهات مختلف کمرنگ کند، حائز اهمیت و موثر است.

وی افزود: خبرنگاران باید در عین استقلال رفتاری و کاری،‌ آگاهانه و هوشمندانه نسبت به رفع شبهات اقدام و با اطلاع رسانی به موقع و کامل توطئه دشمنان را خنثی کنند.

امام جمعه یزد توجه به درستی خبر و تأثیرگذاری آن را از دیگر ویژگی‌های و الزامات فعالیت خبری دانست و گفت:‌ تحلیل کامل و دقیق یکی دیگر از عناصر تأثیرگذار در حوزه رسانه است.

وی افزایش اعتماد عمومی را از دیگر وظایف خبرنگاران و اصحاب رسانه متعهد و متخصص دانست و بیان کرد:‌ اعتماد عمومی مهمترین سرمایه هر جامعه و نظام است که باید توسط تمام عناصر مدیریتی، اجرایی و نظارتی حفظ و نگهداری شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تحلیل درست و کامل را موثرترین راهکار برای مقابله فتنه دشمنان است، اظهار کرد:‌ به طور مثال تحلیل دقیق و بیان موثر در حوزه حجاب و قوانین مربوط به آن از جمله محورهایی است که باید مد نظر بسیج رسانه و اصحاب خبر قرار گیرد.

امام جمعه یزد با بیان این که توجه به معنویت اعتقادی حجاب از ظاهر آن مهمتر است، افزود:‌ خبرنگاران نباید فقط به بحث تولید خبر اکتفا کنند و تهیه گزارش تحلیلی نیز باید به صورت جدی مد نظر باشد.

به نقل از دفتر امام جمعه یزد،‌ «علی محمد پارسائیان» مسئول سازمان بسیج رسانه استان یزد نیز در این جلسه فعالیت اصحاب رسانه در حوزه عفاف و حجاب را حائز اهمیت دانست و بیان کرد:‌ خوشبختانه همراهی خبرنگاران آقا و خانم در بسیج رسانه قابل قبول بوده و تاکنون نیز اقدامات موثری در راستای تقویت جبهه رسانه‌ای جریان انقلاب انجام شده است.

وی افزود:‌ استفاده از ظرفیت خبرنگاران از جمله الزامات اجرایی برای افزایش سواد رسانه‌ای مردم و مسئولان است که بسیج رسانه در نظر دارد با تدوین اجرای یک سری طرح‌های عمومی و خاص این مهم را در سطح استان یزد اجرایی کند.

پارسائیان حمایت دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان از خبرنگاران بسیج رسانه را حائز اهمیت دانست و تأکید کرد:‌ توسعه فرهنگ عمومی در گروی مشارکت همه عناصر اجرایی و نظارتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha