کد خبر 209964
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶

اوکراین شناورهای عازم روسیه را تهدید کرد

اوکراین شناورهای عازم روسیه را تهدید کرد

اوکراین در اقدامی تلافی جویانه تهدید کرد که شناورهای عازم بنادر روسیه و یا اشغال شده را حامل محموله نظامی دانسته و " تمامی مخاطرات مربوطه متوجه آنان خواهد شد. "

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ تارنمای خبری اوکراینی "کی یف ایندیپندنت" امروز به نقل از وزارت دفاع این کشور نوشت که از نیمه شب ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) تمامی شناورهایی که در دریای سیاه عازم بنادر روسیه و یا بنادر اوکراینی در اشغال این کشور هستند به عنوان حامل محموله نظامی قلمداد شده و تمامی مخاطرات مربوطه متوجه آنان خواهد شد.

وزارت دفاع اوکراین روسیه را متهم کرد که با تهدید شناورهای غیرنظامی و مسیرهای تجاری و حمله به زیرساخت های غیرنظامی شهرها، دریای سیاه را تبدیل به یک منطقه خطرناک کرده است.

علاوه بر این، مقام های اوکراینی آمد و شد در بخش شمال شرقی دریای سیاه و تنگه کِرچ – یِنیکال را از ۵ بامداد امروز به وقت محلی خطرناک و ممنوع اعلام کرده بودند.

به نوشته این تارنمای اوکراینی، اندکی پس از خروج از "راهکار غلات دریای سیاه"، روسیه اعلام کرد که از امروز تمامی شناورهای عازم بنادر اوکراینی "حامل احتمالی محموله نظامی" تلقی شده و در نتیجه اهدافی مشروع خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha