کد خبر 209836
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

قانونگرایی باید به فرهنگ غالب در جامعه تبدیل شود

قانونگرایی باید به فرهنگ غالب در جامعه تبدیل شود

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی، عوامل برگزار کننده انتخابات را بسترسازان تحقق اراده مردم با برگزاری انتخاباتی سالم خواند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حسن ناهیدی صبح امروز در جمع کارشناسان و روسای ادارات حوزه ی سیاسی و انتخابات فرمانداری ها و بخشداری ها اظهار کرد: انتخاب کردن و انتخاب شدن، هر دو در نظام ما برای مردم داوطلبانه است، اما مشارکت عمومی در انتخابات مهم است. چون اولا فرصتی برای اعمال اراده مردم در حاکمیت است، ثانیا نشانه رشد سیاسی جامعه بوده و ثالثا نتیجه انتخاب مردم طی ۴ سال بر سرنوشت همه ملت اثر گذار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی به فتنه جویی های دشمن با استفاده از ابزار رسانه و عوامل داخلی اش اشاره کرد و گفت: همانگونه که انتخابات برای مشارکت مردم در سرنوشت خود یک فرصت محسوب می شود، دشمن هم به آن به عنوان فرصت نگاه می کند و هرجایی که احساس کند جنگ برایش هزینه دارد از ابزار رسانه و فضای مجازی برای ایجاد ناپایداری و بی اعتمادی استفاده می کند.

ناهیدی با تاکید بر اینکه قانونگرایی باید به فرهنگ غالب در جامعه تبدیل شود، گفت: عدم مشارکت در انتخابات ممکن است عدم تعهد شخصی به قانون و قانون گریزی را در پی داشته باشد که باعث افزایش پرونده های قضایی و کیفری می شود و به مصلحت نظام نیست.

در ادامه ی این نشست، حسین پور، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری نیز به خدمات دولت به ویژه تاسیس دو شهرستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: کارکنان حوزه سیاسی و انتخابات فرمانداری ها و بخشداری ها به عنوان پیشانی فرآیند انتخابات با اطلاع رسانی خدمات دولت، امید را به جامعه تزریق کنند.

در این جلسه قانون انتخابات و فرآیند انتخابات، توسط حاضرین بازخوانی و به سوالات پیرامون این موضوعات پاسخ داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha