کد خبر 209702
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

مطالبات گندمکاران هفته آینده پرداخت می‌شود

مطالبات گندمکاران هفته آینده پرداخت می‌شود

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت : ۴۰ درصد باقی مانده مطالبات گندمکاران در یک هفته آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ سید سعید راد، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه گندم خریداری شده از کشاورزان با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان بوده است، گفت: تاکنون نزدیک به ۶۰ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و پیگیری‌های لازم انجام شده تا از طریق سازمان برنامه و بودجه و تسهیلات بانک‌ها در یک هفته آینده باقی مانده طلب کشاورزان هم پرداخت شود.

او افزود: تاکنون حدود ۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تن گندم از استان‌های مختلف به صورت تضمینی خریداری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی روند خرید تضمینی گندم  را خوب توصیف کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن، معادل ۲۷ درصد افزایش یافته است.

او درباره پیش‌بینی میزان نهایی خرید تضمینی گندم بیان کرد: نمی‌توان به صورت دقیق میزان خرید تضمینی گندم را پیش‌بینی کرد، اما از سال گذشته بیشتر است.

راد گفت: اکنون برداشت در استان‌های سردسیری و شمال غرب کشور مانند اردبیل، همدان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان باقی مانده است و تا اوایل شهریور خرید گندم ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha