کد خبر 209599
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

به میزبانی جهاددانشگاهی استان کرمان:

نشست بررسی جایگاه نظام علم و فناوری در تحقق برنامه‌های توسعه کشور برگزار شد

نشست بررسی جایگاه نظام علم و فناوری در تحقق برنامه‌های توسعه کشور برگزار شد

 به میزبانی جهاددانشگاهی استان کرمان، نشست بررسی جایگاه نظام علم و فناوری در تحقق برنامه های توسعه کشور در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ دکتر علی بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان ۲۶ تیرماه در این نشست با اشاره به بحث دفاع مقدس، جهاد و مقاومت، جهاددانشگاهی و دانشگاه را یک مکان مقدس ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در استان کرمان جهاددانشگاهی توانسته عملکرد بسیار خوبی را در حوزه‌های مختلف داشته باشد که شایسته تقدیر است.

وی به اهمیت کار حاج قاسم، یارانش و شهدا اشاره و تصریح کرد: روزی ما برای سیم خاردار مشکل داشتیم اما امروز با علم، فناوری و دانش ایرانی با حرکت بزرگ شهدای عزیزمان موشک قاره پیمای نقطه زن داریم و دیگر کسی جرات نمی‌کند بگوید که ما با ایران اسلامی در می‌افتیم پس دفاع مقدس، شهدا، مقاومت و حاج قاسم چنین جایگاهی را برای ایران اسلامی رقم زدند و ما امروز در حوزه‌های مختلف علم و دانش از جمله پزشکی، هوا فضا و ... حرف برای گفتن داریم.

بیگ زاده با بیان اینکه در آستانه انقلاب صنعتی پنجم هستیم، گفت: بحث هوش مصنوعی، هواپیماهای بدون سرنشین و ... مطرح می‌شود و مطالب فراوان دیگری که روزی حتی به ذهن ما خطور نمی‌کرد، انجام می شود. امروز مباحث و نیازهای آموزشی دانشجویانی که شما با آنها سر و کار دارید با نیازهای دیروز فوق العاده متفاوت شده و اگر به روز نشوید، نمی‌توانید کار آموزش و تدریس در دانشگاه را با موفقیت انجام دهید.

وی ادامه داد: چیزی نمی‌پاید با این سرعت تغییر و تحولاتی که در جامعه بشری در حال انجام است خیلی از حِرف و مشاغل ما ثبات خود را از دست دهند. یعنی منِ شاغل از عهده آن شغل برنمی‌آیم. امروز اتفاقاتی در حوزه علم، دانش و فناوری رخ می‌دهد که اگر خودمان را نتوانیم با سرعت این تغییرات هماهنگ کنیم نمی‌توانیم کار و حرفه خود را به خوبی انجام دهیم.

بیگ زاده اضافه کرد: ما در عصر پرشتاب تاریخ قرار داریم. تغییر و تحولات در تمام جوانب زندگی بشر با سرعت بیش از حد در حال حادث شدن است. امروز اتفاقاتی در حوزه علم، دانش و فناوری رخ می‌دهد که باید خودمان را با آن هماهنگ کنیم.

وی با تاکید بر لزوم افزایش بهره‌وری، گفت: هر مجموعه‌ای اگر بخواهد به اهداف خود برسد باید منابع مالی، فیزیکی، انسانی و اطلاعاتی در اختیار داشته باشد. خوشبختانه در استان کرمان منابع زیادی از جمله، معادن، کشاورزی، دانشگاه‌ها، نیروی انسانی و ... داریم. بهره‌وری خیلی مهم است و باید اراده را برای کار کردن افزایش دهیم و از منابع موجود به نحو احسن استفاده کنیم و بهره‌وری را افزایش دهیم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان با بیان اینکه هر کار علمی و اجرایی که انجام می‌دهیم پیوست آن فرهنگ ایرانی- اسلامی است، گفت: حتما باید کار جهادی انجام دهیم تا بر مشکلات فائق آییم. ایران اسلامی به دست دانشمندان، متفکران و اساتید مسیر تکامل و ترقی را پیموده و می‌پیماید و بر برخی مشکلات موجود هم فائق خواهیم آمد و از مباحث جزئی که در سطح جامعه بزرگنمایی می‌شود واهمه نداشته‌ایم و نخواهیم داشت. انشاءالله پرچم این نظام و انقلاب که مبتنی بر فرهنگ عاشورایی، دینی و اسلامی است به دست صاحب اصلی خودش امام زمان (عج) سپرده خواهد شد.

گفتنی است؛ این جلسه با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، جمعی از پرسنل این مجموعه، استادان و مدرسان مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرمان، زرند و سیرجان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha