کد خبر 209556
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

یک انتقال رویایی: طارمی در لباس میلان؟

یک انتقال رویایی: طارمی در لباس میلان؟

حضور یک لژیونر موفق ایرانی در لباس یک تیم بزرگ آرزویی است که فوتبالدوستان کشورمان همیشه در حسرت آن بوده‌اند و شاید در تابستان جاری شاهد آن باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فوتبال ایران به عنوان یکی از فوتبال‌های رو به توسعه در سطح جهان شناخته می‌شود که در دهه‌های اخیر با پیشرفتی اگرچه کُند و به اصطلاح لاک پشتی به سمت جلو حرکت کرده و در مسیر پیشرفت بوده و این را با مقایسه دوره‌های مختلف تیم ملی و بازیکنانی که در آن حضور داشتند و توانستند به سطح اول فوتبال دنیا برسند می‌توان سنجید و مشخص کرد.

در دهه‌های گذشته انتقال بازیکن از فوتبال ایران به کشورهای دیگر خصوصاً کشورهای صاحب سبک و مطرح در فوتبال دنیا و لیگ‌های معتبر کار دشواری بود. محدودیت در وسایل ارتباطی از یک سو و عدم توسعه آموزش پایه در فوتبال ایران از سوی دیگر مسیر رسیدن یک فوتبالیست ایرانی به سطح اول دنیا را دشوارتر از امروز می‌کرد ولی در حال حاضر با آمدن علم روز فوتبال دنیا و برداشته شدن مرزها و اصولی‌تر شدن آموزش فوتبال پایه در ایران و همچنین گسترش وسایل ارتباطی، کشف استعداد در فوتبال ما گسترده‌تر شد و بازیکنان بیشتری آنهم از سن کمتر لژیونر شده و هم فوتبال خود را در سطح دیگری دنبال کرده و هم به ارتقای کیفیت فوتبال ایران کمک کردند.

با این وجود رویایی که همیشه در سر فوتبالدوستان ایرانی بود و هرگز به آن نرسیدند، حضور یک بازیکن در تیمی مطرح آنهم در لیگ‌های معتبر ایتالیا، انگلیس و اسپانیا است. ما اگرچه چند بازیکن در لیگ آلمان داشتیم که به سطح بازی در بایرن مونیخ رسیده و حتی فینال لیگ قهرمانان اروپا را هم تجربه کردند و یا برای مثل رحمان رضایی و علی سامره را در پروجای ایتالیا دیدیم و امثال شجاعی و نکونام سال‌ها در اسپانیا و لالیگ با ستارگان فوتبال دنیا سرپنجه شدند و حتی جواد نکونام دروازه تیم کهکشانی رئال مادرید را هم توانست باز کند و یا سامان قدوس و حسین کعبی و کریم انصاری فرد به لیگ انگلیس رفتند ولی حضور در یک تیم بزرگ آنهم در یک لیگ معتبر اتفاقی بود که هرگز بیش از این رخ نداده بود.

اتفاقی که پیش از این می‌توانست برای بازیکنانی مثل علی دایی یا کریم انصاری فرد رخ دهد ولی در نهایت به نتیجه نرسید و در سال‌های اخیر هم علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و جلوتر از این دو نفر مهدی طارمی صحبت از پیوستنشان به تیم‌های بزرگ مطرح بود ولی هرگز به نتیجه نرسید و نتوانست عملی شود.

حالا در روزهای اخیر صحبت‌هایی از پیوستن طارمی به دو باشگاه مطرح منچستر یونایتد و میلان ایتالیا جدی‌تر از همیشه مطرح شده است و حالا این روزها رسانه‌های مطرح ایتالیایی از توافق نهایی طارمی با میلان خبر می‌دهند. باشگاه مطرح سری آ که با خداحافظی زلاتان ابراهیموویچ به دنبال یک مهاجم گلزن به جای او هستند دست روی آقای گل لیگ پرتغال گذاشتند و به دنبال جذب او هستند.

توافق 4 ساله صحت دارد؟

توافق میلان با طارمی خبری است که از خود ایتالیا مخابره شده است و ساعاتی پیش خبرنگاری به نام ساشا تاوولیه‌ری، مستقر در پاریس، مدعی شده که مهدی طارمی با میلان به توافقات شخصی رسیده است. او در یک توییت نوشته که طارمی برای عقد قرارداد چهار ساله با میلان توافق کرده که او را تا ۲۰۲۷ در این تیم نگه میدارد.

در بخشی از این توییت آمده که با توافق انجام‌شده بین طرفین، حالا میلان به دنبال راهی برای جلب رضایت پورتو است. در حالی که پیشنهاد باشگاه ایتالیایی برای جذب طارمی ۱۳ میلیون یورو بوده، پورتو درخواست خود را روی عدد ۲۵ میلیون یورو نگه داشته و به نوشته منابع مختلف بعید است به عددی کمتر از بیست میلیون یورو رضایت بدهد. نکته مهم اینکه طارمی ۳۰ ساله است و تنها یک سال دیگر با پورتو قرارداد دارد.

یک انتقال رویایی: طارمی در لباس میلان؟

این نشان می‌دهد خبر موجود این بار دیگر بیش از یک شایعه و جدی‌تر از همیشه دنبال می‌شود. صرف اینکه این انتقال نهایی شود یا نه ولی به هر حال هم طارمی و هم میلان تمایل به این همکاری دارند و در این میان باشگاه پورتو تصمیم گیرنده نهایی در خصوص این انتقال است که می خواهد در آخرین فصل قرارداد مهدی از فروش او درآمدی داشته باشد یا نه.

واکنش پورتو

اما با وجود تمایل دو طرف به این همکاری ظاهراً باشگاه پرتغالی حاضر به از دست دادن ستاره خودش به هر قیمتی نیست. با وجود اینکه تنها یک فصل دیگر به قرارداد طارمی با پورتو باقی مانده و این آخرین فرصت برای آنهاست تا با دریافت پول او را به فروش برسانند اما به گفته جانلوکا دی مارتزیو، میلان اولین پیشنهاد خود را برای جذب طارمی به پورتو داده است اما باشگاه پرتغالی این پیشنهاد را رد کرده است. پورتو حداقل 30 میلیون یورو برای به فروش رساندن مهدی طارمی می خواهد اما پیشنهاد میلانی ها کمتر از این مقدار بوده است و با بند هایی که در آن وجود داشته، چیزی حدود 20 میلیون یورو بوده است. در حقیقت برای شروع مذاکره با پورتو برای جذب مهدی طارمی باید حداقل یک پیشنهاد 25 میلیون یورویی داد و با بند های دیگر آن را به بالای 30 میلیون یورو رساند تا توجه پورتو به آن جلب شود.

در هر صورت باید دید که چه آینده ای در انتظار مهدی طارمی است و میلان پیشنهاد دیگری برای جذب ستاره ایرانی خواهد داد یا خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha