کد خبر 209552
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

سفیر دانمارک : ایران در علوم پزشکی پیشرفت قابل توجهی داشته است

سفیر دانمارک : ایران در علوم پزشکی پیشرفت قابل توجهی داشته است

سفیر دانمارک در تهران گفت:ایران در علوم پزشکی پیشرفت های قابل توجهی داشته است و دانشجویان بسیار خوبی تربیت کرده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ "جسپر وار" در دیدار با رییس دانشگاه اصفهان یادآور شد: دانشجویان دانمارکی برای فراگیری زبان فارسی به کشور ایران سفر کرده اند و با آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی آشنا شده‌اند.

سفیر دانمارک اظهار داشت: دانشگاه کپنهاک تاریخچه طولانی در مورد یادگیری زبان‌های مختلف به خصوص زبان فارسی دارد؛ دانمارک یکی از هشت کشور بزرگ اروپایی است و بحث های زمین شناسی و باستان شناسی یکی از مسائل مهم برای دانمارک است و ما در این زمینه کارهای مختلفی را انجام داده ایم که یکی از آن ها امضای تفاهم نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است.

وی تاکید کرد: تغییرات اقلیمی، نقطه مشترک دراولویت های تحقیقاتی کشورهای دنیا از جمله ایران و دانمارک است.

حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این دیدار گفت: همکاری های علمی و بین المللی نقش کلیدی و ممتازی در تقویت همکاری های اقتصادی،سیاسی و فرهنگی دارد.

وی افزود: ممکن است در خصوص بسیاری از موارد سیاسی و فرهنگی اختلافاتی وجود داشته باشد اما گفته می شود در دنیای سیاست، اگر می خواهید اختلافات را حل کنید باید به نقاط مشترک برگردید.

رئیس دانشگاه اصفهان، ضمن اشاره به طبیعت فرا زمانی و فرامکانی علم و دانش تصریح نمود: همکاری های علمی و بین المللی بین دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه های دانمارک می تواند مقدمه ای بر شناسایی و تقویت نقاط مشترک دو کشور باشد.

وی در ادامه افزود: برای تداوم همکاری های علمی و بین المللی، باید مسائل مشترک شناسایی شود، مسائلی مانند بحران های محیط زیست و بحران های امنیتی مثل تروریسم داعش که به بدبینی ها و ذهنیت های منفی منجر شده است و تبعات آن، همه کشورها را در برگرفته است و بحث های امنیتی برای کشورهای منطقه و همچنین کشورهای اروپایی ایجاد کرده است.

هرسیج تاکید نمود: براساس این معانی می توانیم فعالیت های مشترک در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فناوری شکل دهیم.

رئیس دانشگاه در ادامه افزود: انتظار ما از سفیر دانمارک این است که با توجه به ظرفیت های کشور دانمارک و همین طور استان اصفهان بر گسترش دیپلماسی علمی دو کشور تاکید کند.

رئیس دانشگاه اصفهان اظهار داشت: شهر اصفهان به عنوان یکی از شهرهای تمدنی، تاریخی و فرهنگی کشور از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است و دانشگاه های این شهر به ویژه دانشگاه های عضو شبکه دانشگاه های اصفهان (IUN) به عنوان دانشگاه های ممتاز و برتر کشور مطرح هستند.

"جسپر وار"، سفیر کشور دانمارک در ایران، صبح دیروز نیز با استاندار و شهردار اصفهان بصورت جداگانه دیدار و در باره راه‌های گسترش تبادلات فرهنگی ، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی مشترک تبادل نظر و گفت‌وگو کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha