کد خبر 209484
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

مدیرکل دیوان محاسبات اردبیل تاکید کرد:

ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ کتابخوانی در جامعه/ دیوان محاسبات حامی اقدامات فرهنگی است

ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ کتابخوانی در جامعه/ دیوان محاسبات حامی اقدامات فرهنگی است

 مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل گفت: با توجه به پیشینه فرهنگی کشور ما ، فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید بعنوان یک اصل در بین اقشار جامعه نمود پیدا کند، چرا که راه حل بسیاری از مشکلات از مسیر فرهنگ می گذرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ عقیل شکری ۲۵ تیر در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت کتابخوانی و مطالعه در جامعه، اظهار کرد: اهمیت کار فرهنگی در درون جامعه ما بیشتر از فعالیت های دیگر است، به طوریکه مطالعه در ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی را ایفا می کند و کاهش جرایم در جوامع توسعه یافته بیانگر کاربرد و کارکرد توجه ویژه به مطالعه است.

وی با بیان اینکه کتابخانه ها به عنوان یک مجموعه فرهنگی در کاهش‌های آسیب های اجتماعی تأثیر زیادی دارند، افزود: اداره کتابخانه های عمومی به منظور ارتقاء سطح فرهنگی جامعه می تواند کمک شایانی در نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

 شکری با تاکید بر برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های راهبردی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، تصریح کرد: با توجه به پیشینه فرهنگی کشور ما ، فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید  بعنوان یک اصل در بین اقشار جامعه نمود پیدا کند، چرا که راه حل بسیاری از مشکلات از مسیر فرهنگ می گذرد.

پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز ضمن ارائه گزارشاتی از اقدامات و برنامه‌های اجرا شده توسط این مجموعه در استان اردبیل، گفت: حمایت‌ها و رهنمودهای قابل تقدیر دیوان محاسبات اردبیل، همیشه دقیق و راهگشا بوده بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha