کد خبر 209406
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

طالبان: اجازه نمی‌دهیم پاکستان در خاک افغانستان عملیات کند

طالبان: اجازه نمی‌دهیم پاکستان در خاک افغانستان عملیات کند

سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان در واکنش به هشدارهای وزارت دفاع و ارتش پاکستان برای اقدام نظامی در خاک این کشور تصریح کرد کابل اجازه نمی‌دهد پاکستان در افغانستان عملیات کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «ذبیح‌الله مجاهد» اظهارات ارتش و وزارت دفاع پاکستان مبنی بر استفاده تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) از خاک افغانستان را تکذیب کرد.

وی با اظهار اینکه افغانستان نباید به دلیل مشکلات امنیتی در پاکستان ملامت شود، تأکید کرد عوامل این ناکامی‌ها باید در داخل پاکستان جستجو شود.

مجاهد با اشاره به اظهارات «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان مبنی بر اینکه کابل به توافقنامه دوحه پایبند نیست، خاطرنشان کرد، این توافق با آمریکایی‌ها امضا شده و هیچ ارتباطی به روابط کابل-اسلام‌آباد ندارد.

سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان همچنین تأکید کرد اگر اسلام‌آباد شواهدی در مورد استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان به اشتراک بگذارد، کابل دراین‌باره اقدام خواهد کرد.

وی در پاسخ به تهدیدات ضمنی مقامات پاکستانی مبنی بر انجام عملیات در خاک افغانستان تصریح کرد: ما به‌طور جدی از وقوع چنین چیزی جلوگیری می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم هیچکس به خاک ما دست درازی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha