کد خبر 209352
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲

رزمایش نظامی چین و روسیه در دریای ژاپن

رزمایش نظامی چین و روسیه در دریای ژاپن

وزارت دفاع چین اعلام کرد که روسیه به زودی در رزمایش مشترک دو کشور در دریای ژاپن شرکت می‌کند؛ رزمایشی که پکن زمان دقیق آن را اعلام نکرده است.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ وزارت دفاع چین اعلام کرد که روسیه به زودی در رزمایش مشترک دو کشور در دریای ژاپن شرکت می‌کند؛ رزمایشی که پکن زمان دقیق آن را اعلام نکرده است.

در حالی که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با چین و روسیه بر سر اوکراین و تایوان همچنان خبرساز است، پکن و مسکو در تدارک برای رزمایش در دریای ژاپن هستند.

منابع رسانه‌ای از پکن خبر دادند، وزارت دفاع چین با انتشارز یک بیانیه اعلام کرد که این کشور و روسیه به زودی در دریای ژاپن رزمایش مشترک برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، قرار است نیروهای مسلح روسیه در رزمایش نظامی موسوم به «شمال. تعامل ۲۰۲۳» مشارکت کند.

 در بیانیه وزارت دفاع چین آمده که طبق برنامه سالانه همکاری بین نیروهای مسلح روسیه و چین»، روسیه به زودی نیروی دریایی و هوایی خود را برای شرکت در رزمایش در دریای ژاپن اعزام خواهد کرد؛ رزمایشی که سازماندهی آن برعهده ارتش چین است.

به گفته وزارت دفاع چین، این رزمایش به موضوع حفظ امنیت خطوط دریایی راهبردی اختصاص دارد و با هدف بهبود «تعامل راهبردی بین نیروهای چین و روسیه، تقویت توانایی مشترک حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای و پاسخگویی به چالش‌های مختلف در زمینه امنیت انجام می‌شود».

تدارک چین و روسیه برای برگزاری رزمایش در دریای ژاپن در شرایطی انجام می‌شود که تنش‌ها میان واشنگتن و متحدانش با پکن و مسکو بر سر موضوعاتی از قبیل جنگ اوکراین و تایوان همچنان ادامه دارد.

آمریکا و متحدانش مدعی هستند که چین کار چندانی را برای اعمال فشار بر روسیه در زمینه توقف جنگ اوکراین انجام نمی‌دهد و پکن همچنان در حال توسعه روابط دوجانبه با مسکو است.

چین در حالی به توسعه روابط خود با روسیه ادامه داده است که با آمریکا و متحدانش درباره تایوان به شدت دچار تنش است. چین، جزیره تایوان را بخشی از چین می‌داند و درباره پیامدهای تحرکات مداخله جویانه آمریکایی‌ها و متحدانش در زمینه تایوان به شدت هشدار داده است.

مقام‌های روسیه از قبیل سخنگوی کاخ کرملین ضمن حمایت از مواضع چین در قبال تایوان و تنش‌های پکن با غربی‌ها، مواضع غرب را تحریک آمیز خوانده و بر حق پاسخگویی چین به این تحرکات با انجام رزمایش‌های نظامی تاکید کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha