کد خبر 209325
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶

محمد صالحی دارانی در گفتگو با «حیات»؛

اقتدار ایران زمینه ساز ایجاد روابط تجاری با عربستان شد/ استقبال مجلس از سفرهای برون مرزی رئیس جمهور

اقتدار ایران زمینه ساز ایجاد روابط تجاری با عربستان شد/ استقبال مجلس از سفرهای برون مرزی رئیس جمهور

عضو کمیسیون داخلی مجلس با بیان اینکه مجلس از اقدامات و سفرهای برون مرزی رئیس جمهور استقبال می کند، گفت: ارتباطات سیاسی، تجاری و اقتصادی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل تحول و تغییر در عربستان نیست، بلکه نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

حسین محمد صالحی دارانی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به گسترش روابط سیاسی با کشورها، گفت: خوشبختانه رئیس جمهور در روزهای اخیر به سه کشور آفریقایی سفر کرد که این روال در ارتباطات بین المللی با اولویت کشورهای همسایه و سپس با کشورهای دیگر، زمینه ساز ایجاد روابط گسترده‌تری خواهد شد.

نماینده مردم فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایجاد پنجره های باز سیاسی منجر به روابط گسترده در حوزه‌های مختلف خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای حوزه خلیج فارس، روابط تجاری و سیاسی عربستان و ایران را مزید بر علت برای ایجاد ارتباطات موفق با ایران دانستند، گفت: برخی از روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس از بین رفته بود که دولت سیزدهم این ارتباطات را دوباره زنده کرده و تجارت و سیاست خود را از سر گرفته است.

عضو کمیسیون داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارتباطات سیاسی، تجاری و اقتصادی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل تحول و تغییر در عربستان نیست، بلکه نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که روز به روز شاهد رشد و ارتقا بیشتر آن در سطح بین الملل هستیم و این پیشرفت زمینه ساز تمایل بیشتر کشورها با ایران خواهد شد. براین اساس باید گفت ارتباط و اعتماد کشورهای عربی به کشورهای غربی، اسرائیل و آمریکا بشدت کمرنگ شده است. 

محمد صالحی با بیان اینکه آمارها نشان می دهند که این قاره و بخش آفریقایی آن از لحاظ جمعیتی و حجم تجاری بالای برخوردار است، گفت: این قاره چشم‌انداز خوبی را برای کشورهایی که در آفریقا سرمایه‌گذاری کرده‌اند را نشان می‌دهد، لذا سفر سید ابراهیم رئیسی به کشورهای آفریقایی بسیار درست بوده است. این سفر، زمینه ساز ارتباطات سیاسی، اقتصادی، تجاری و ... است که سبب رشد اقتصادی خواهد شد. بر این اساس می توان از بازار مناسب آفریقا، که تا به امروز در اختیار کشورهای دیگر بوده، بهره مند شد. 

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: روابط دیپلمات سیاسی و اقتصادی ایران و آفریقا، بستر ساز رشد و پیشرفت اقتصادی برای هر دو کشور می باشد. مجلس شورای اسلامی از این اقدام رئیس جمهور استقبال کرده است تا دولت با قدرت به کار خود برای گشایش روابط در حوزه های مختلف مقاوم تر حرکت کند. 

وی در ادامه افزود: وزیر بهداشت، کار، تامین اجتماعی و معاونت علمی، فن آوی در این سفر چند روزه رئیس جمهور را همراهی کردند . 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha