کد خبر 209322
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به «حیات»:

حمایت ویژه وزارت فرهنگ از نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس

حمایت ویژه وزارت فرهنگ از نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس

اسماعیلی گفت: با خرید و اهدای آثار دفاع مقدسی به کتابخانه ها و تامین کاغذ سعی می کنیم از کتابهایی که در این موضوع هستند به صورت برجسته تر از سایر حوزه ها حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین اهدای جوایز آثار شایسته تقدیر چهلمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از کارهای مهم وزارت فرهنگ در حوزه مدیریت فرهنگی کشور ترویج و تقدیر از آثاری است که صاحب ویژگی هایی خاص هستند. در این زمینه داوران و بخشهای حمایتی تلاش کردند تا این افراد و آثار را مورد تشویق قرار دهند.

وی افزود: اصحاب علم و فرهنگ باید قدر دیده و در جایگاه خود قرار گیرند. برگزاری این جشنواره ها بیشتر از اینکه تجلیل از یک شخص باشد برای ترویج فرهنگ تقدیر و تشکر از فعالان حوزه فرهنگ، کتاب و دانش است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: به بهانه کتاب سال بخش ویژه برندگان را داریم که با حضور رئیس جمهور انجام می شود؛ آیین امروز بخش تکمیلی آن نشست بود که از شایستگان تقدیر در آن تجلیل شد.

اسماعیلی گفت:  به دنبال آن هستیم که یک رویداد را به نوعی بازتاب دهیم که تاثیر گذاری آن بر افکار عمومی بیشتر محقق شود.

وی درباره حمایتهای گسترده ای که وزارت فرهنگ و ارشاد از مترجمان، نویسندگان و مولفان کشور داشتند، گفت: حوزه ترجمه یکی از کارهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در سالهای اخیر کمی نحیف شده است. حکمرانی فرهنگ در کشور در طی یک دهه اخیر ضعیف شده است برای نمونه در حوزه حمایت در اقتصاد کتاب، حدود 250میلیارد بود وزارت ارشاد 80میلیارد برای حوزه حمایت در اختیار داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در سال 1400 اقتصاد کتاب چیزی حدود 8 هزار و 500 میلیارد تومان شده است و ما 30 میلیارد تومان در اختیار داشته ایم. ما داریم آن را تقویت می کنیم. تا به این طریق بتوانیم تاثیرگذاری مثبت در روند خلق آثار علمی و پزوهشی را ایفا کنیم.

اسماعیلی در ادامه افزود: کار ترجمه آثار نیز به خوبی انجام می شود؛ به ویژه آثار خوب فارسی به زبانهای دیگر ترجمه می شوند و در این زمینه از ظرفیتها ویژه سازمان فرهنگ و ارتباطات، جامعه المصطفی و مجموعه های علمی دیگر استفاده می شود. در واقع این حوزه که مغفول بود شکلی جدی تر به خود می گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار حیات  که درباره حمایت از ترجمه آثار دفاع مقدسی چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: با توجه به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ترجمه آثار دفاع مقدسی حوزه ویژه ما است؛ به صورت ویژه از آن حمایت می‌کنیم. در این راستا از مجموعه ناشرانی که در این حوزه کار انجام داده حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: با خرید و اهدای این آثار به کتابخانه ها و تامین کاغذ سعی می کنیم از کتابهایی که در این موضوع هستند به صورت برجسته تر از سایر حوزه ها حمایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha