کد خبر 209321
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰

تامین اجتماعی اردبیل هر ماه سه هزار میلیارد ریال مستمری پرداخت‌ می‌کند

تامین اجتماعی اردبیل هر ماه سه هزار میلیارد ریال مستمری پرداخت‌ می‌کند

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: این اداره کل هر ماه به طور میانگین سه هزار میلیارد ریال مستمری در استان پرداخت می‌کند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ افشین شیرزاده روز شنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی در نشست خبری با اعلام این خبر اظهار کرد: درآمد سالانه این سازمان در استان اردبیل حدود پنج هزار میلیارد ریال و هزینه آن نیز بیش از ۶۵۰ هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد بیش از ۱۲۰ هزار نفر بیمه اجباری و حدود ۸۰ هزار نفر بیمه شده خاص هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: تعداد مستمری بگیران از سازمان تامین اجتماعی در استان اردبیل ۵۵ هزار نفر است و بیش از ۲۱ هزار کارفرما در این استان وجود دارد.

شیرزاده با بیان اینکه سال گذشته چهار هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول تامین اجتماعی در نقاط مختلف استان انجام شد، اضافه کرد: هم اکنون به یکهزار و ۷۰۰ نفر در این استان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

وی در ادامه گفت: براساس برآوردها حق بیمه حدود ۱۰ هزار نفر در استان اردبیل با اینکه مشغول کار هستند به علل مختلف پرداخت نمی شود که این امر تخلف بوده و احجاف در حق آنها است و در صورت اطلاع تامین اجتماعی با کارفرمایان متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: تنها با حضور فیزیکی بازرسان در واحدهای خدماتی، تولیدی و صنفی این مشکل کارگران رفع نخواهد شد بلکه می‌توان با راه اندازی سامانه و ارسال پیامک و کد دستوری مشخص از وجود تخلف عدم پرداخت حق بیمه کارگری در هر واحدی اطلاع یافت و این مشکل را حل کرد.

تامین اجتماعی استان اردبیل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طلب معوق دارد

شیرزاده در بخش دیگری از این نشست مطالبات معوق تامین اجتماعی از کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل را ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیشترین بدهکار تامین اجتماعی استان تا سال گذشته شهرداری اردبیل بود اما امسال با همکاری و تعامل ۲ دستگاه بدهی شهرداری به تامین اجتماعی به صفر رسیده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال واحد تولیدی سبلان پارچه اردبیل بیشترین بدهی معوق را به تامین اجتماعی استان داشته باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی، واحدهای تولیدی و افراد حقیقی و حقوقی در پرداخت به موقع حق بیمه با تامین اجتماعی استان شد و گفت: برای ارتقای سطح خدمات و گسترش دامنه پوشش بیمه ای، تامین اجتماعی نیازمند وصول به موقع مطالبات و حق بیمه از کارگاه ها است.

سازمان تامین اجتماعی در سرعین هتل پنج ستاره می‌سازد

شیرزاده در بخش دیگری از این نشست از احداث یک باب هتل پنج ستاره در شهر توریستی سرعین توسط سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این هتل نخستین هتل پنج ستاره سازمان تامین اجتماعی در کشور است و ساخت آن از ۱/۵ سال پیش با زیربنای بیش از ۱۰ هزار متر مربع در شهر گردشگری سرعین آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای احداث این هتل چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه می شود، بیان کرد: با تکمیل، افتتاح و بهره برداری از این هتل که از به روزترین و مدرنترین هتل‌های کشور خواهد بود،علاوه بر رشد و توسعه صنعت گردشگری استان شاهد رونق اقتصادی منطقه خواهیم بود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل در ادامه ایجاد و راه اندازی شعبه تیپ ممتاز شهید سلیمانی در میدان وحدت، آغاز عملیات احداث اولین هتل پنج ستاره سازمان تامین اجتماعی کشور در شهر گردشگری سرعین، نوسازی، بهسازی و راه اندازی اولین ساختمان مستقل ملکی اداره کل تامین اجتماعی در استان و آغاز عملیات احداث مجموعه اداری، آموزشی و ورزشی شهرستان پارس آباد بعد از ۲۰ سال را از اقدامات اداره کل تامین اجتماعی استان در 2 سال اخیر ذکر کرد.

شیرزاده تهاتر ساختمان درمانگاه تخصصی شماره ۲ اردبیل، آغاز عملیات طراحی و نقشه پروژه رفاهی ( مهمانسرای ۱۴ واحدی) اردبیل، آغاز عملیات طراحی و نقشه ساختمان جدید بایگانی راکد، آغاز عملیات طراحی و نقشه شعبه مشگین شهر و کسب مقام برتر در جشنواره شهید رجایی در حوزه تلاش در خدمت رسانی و اخذ رضایتمندی مردم را از دیگر اقدامات و موفقیت های اداره کل تامین اجتماعی استان در ۲ سال اخیر برشمرد.

جرایم بیمه‌ای کارفرمایان بخشوده می شود

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل از بخشودگی جرایم کارفرمایان خبر داد و گفت: بخشنامه بخشودگی جرایم کارفرمایان تا ۳۱ مرداد ماه امسال اعتبار دارد و کارفرمایان می‌توانند با مراجعه حضوری و یا با مراجعه به سایت es.tamin.ir درخواست بخشودگی جرایم خود را ارسال کنند.

شیرزاده افزود: کلیه کارفرمایان، واحدها و کارگاه های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی، اصناف و شرکت‌های دانش بنیان می توانند از مزایای این طرح بهرمند شوند.

وی خواستار نهایت استفاده از این فرصت توسط تمامی کارفرمایان شد و اظهار کرد: کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی پرداخت کنند یا اینکه با توافق با شعب این سازمان، روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهار تورم و رشد تولید از مهمترین سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی در سال جاری است، بیان کرد: هدف از اجرای طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان در شرایط اقتصادی سخت امروز این است که کارفرمایان بتوانند نسبت به رشد و تثبیت اشتغال‌های ایجادی اقدام کنند.

تمامی افراد جامعه می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: تمامی افراد بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال جامعه می‌توانند از خدمات طرح بیمه خانوار ایرانی بهره مند شوند.

شیرزاده با بیان اینکه متاسفانه آن طور که باید و شاید اجرای "طرح بیمه خانوار ایرانی" و مشاغل آزاد در استان اردبیل موفقیت آمیز نبوده است، گفت: تمامی اقشار مردم از جمله زنان، دختران، دانشجویان و ورزشکاران و جوانان که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، می‌توانند با عضویت در طرح بیمه خانوار ایرانی با نازل‌ترین قیمت از خدمات بازنشستگی و درمان تامین اجتماعی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این طرح در سه سطح اجرا می‌شود، اظهار کرد: در "طرح بیمه خانوار ایرانی" افراد بدون نیاز به کارفرما و یا مشکلات و موانع خاص، در سطح یک ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال حق بیمه پرداخت کرده و از مزایای بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی برخوردار خواهند شد، یعنی حتی بعد از بازنشستگی افراد فوت کنند به خانواده آن مستمری پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در سطح ۲ این طرح بیمه شدگان با پرداخت هفت میلیون و ۶۰۰ هزار ریال از مزایای بازنشستگی، قبل از بازنشستگی و بعد از بازنشستگی برخوردار خواهند شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: در سطح سه این طرح نیز افراد با پرداخت ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال از تمامی مزایای قبل و بعد بازنشستگی و کار افتادگی بهره مند خواهند شد.

شیرزاده ادامه داد: در "طرح بیمه خانوار ایرانی" استفاده از خدمات درمانی اجباری نیست یعنی بیمه شدگان در استفاده از خدمات درمانی مختار بوده و می توانند با پرداخت یک میلیون و ۱۹۰ هزار ریال در هر ماه از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره مند شوند.

بیش از۶۲۰ هزار نفر یعنی بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha