کد خبر 209300
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

سخنگوی کمیسیون لایحه برنامه هفتم:

دستگاه‌های متولی آموزش عالی مکلف به به روز رسانی فصل های درسی شد

دستگاه‌های متولی آموزش عالی مکلف به به روز رسانی فصل های درسی شد

سخنگوی کمیسیون لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: همه دستگاه‌های متولی آموزش عالی مکلفند با نگاه مهارت‌آموزی به سمت به روزرسانی فصل‌های درسی خود حرکت کرده و سرفصل‌های درسی دانشگاه‌ها به ویژه در حوزه مهارتی را به روزرسانی کنند. 

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ محسن زنگنه سخنگو و عضو هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در حاشیه جلسه امروز ۲۴ تیرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در نشست امروز کمیسیون برنامه هفتم، ماده ۶ لایحه، مربوط به موضوع اشتغال با اولویت اشتغال‌های خرد بوده است، گفت: پیش از این در مواد (۳)‌ و (۴) لایحه برنامه هفتم توسعه تأمین مالی صنایع بزرگ در دستور کار بود همچنین در ماده (۶)‌ به کسب و کارهای خرد توجه شده که برای رونق کسب و کارهای خرد بسیار سودمند است.

وی با اشاره به تصویب بند (الف) و (ب) ماده ۶ لایحه برنامه هفتم توسعه یادآور شد: در این بند سازمان برنامه و بودجه مکلف شد به شرکت‌های تسهیل‌گر در ایجاد کسب و کارهای خرد مجوز دهد تا این شرکت‌ها مورد حمایت قرار گرفته و زنجیره تولید در کسب و کارهای خرد ایجاد شود.

 عضو هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه همه دستگاه‌های متولی آموزش عالی مکلفند با نگاه مهارت‌آموزی به سمت به روزرسانی فصل‌های درسی خود حرکت کنند، تأکید داشت: در کمیسیون تلفیق در بند (ب) ماده( ۶ ) لایحه برنامه هفتم توسعه مصوب شد سرفصل‌های درسی دانشگاه‌ها به ویژه در حوزه مهارتی به روزرسانی شود. 

زنگنه تصریح کرد: به واقع یکی از معضلات کشور از بین رفتن سیستم استاد شاگردی است که زمانی در کشور رسم بود. این سیستم هم کارآفرین تربیت می‌کرد و هم به اصطلاح مشکل اشتغال در کشور برطرف می شد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع چند سال است که از بین رفته است بر همین اساس در ماده (۶) لحاظ شد و اکنون به کمیته تخصصی کمیسیون برای بررسی‌های بیشتر بازگردانده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha