کد خبر 209161
۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

آفیس پس از 15 سال یک فونت نوستالژیک را کنار گذاشت

آفیس پس از 15 سال یک فونت نوستالژیک را کنار گذاشت

مایکروسافت امروز در مطلبی رسمی اعلام کرد که فونت پیش‌فرض در مجموعه آفیس خود را تغییر داده و قرار است از این پس فونت Aptos به جای فونت کهنه‌کار Calibri در این بسته نرم افزاری مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ مایکروسافت امروز در مطلبی رسمی اعلام کرد که فونت پیش‌فرض در مجموعه آفیس خود را تغییر داده و قرار است از این پس فونت Aptos به جای فونت کهنه‌کار Calibri در این بسته نرم افزاری مورد استفاده قرار بگیرد. این شرکت اعلام کرده که این تصمیم با هدف تطابق بهتر مجموعه آفیس و دیگر نرم افزارها با نمایشگرهای با وضوح عالی گرفته شده است.

براساس گزارش Theverge، قرار است در آینده‌ای نزدیک فونت پیش‌فرض برنامه‌هایی نظیر Word، Outlook،  PowerPoint و Excel تغییر کند و آن‌ها را در بخش فونت و الفبای نوشتاری نیز با ظاهری جدید ببینیم. مایکروسافت امروز اعلام کرد که پس از 15 سال حضور فونت Calibri در مجموعه آفیس، بالاخره تصمیم گرفته است آن را بازنشسته کند و فونت Aptos را به عنوان پیش‌فرض در این بسته نرم افزاری به کار بگیرد.

آفیس پس از 15 سال یک فونت نوستالژیک را کنار گذاشت

البته تصمیم‌گیری در مورد تغییر فونت پیش‌فرض مجموعه نرم افزارهای آفیس از سال‌ها قبل گرفته شده بود و مایکروسافت در سال 2021 پنج فونت جدید با عناوین Bierstadt، Grandview، Seaford، Skeena و Tenorite را به این مجموعه اضافه کرد. این شرکت امیدوار بود بتواند پس از سال‌ها، یکی از این فونت‌ها را به عنوان پیش‌فرض در بسته نرم افزاری آفیس خود به کار بگیرد. اکنون با مشارکت کاربران و با توجه به بازخوردهای منتشر شده از سوی آنان تصمیم گرفته شده که فونت Bierstadt با نام جدید Aptos به عنوان پیش‌فرض در این مجموعه مورد استفاده قرار بگیرد.

مایکروسافت اعلام کرده است که فونت Aptos هم اکنون به عنوان پیش‌فرض در دسترس صدها میلیون کاربر نرم افزارهای آفیس قرار گرفته و قرار است ظرف چند ماه دیگر در اختیار تمامی مشتریان آن قرار بگیرد. فونت Aptos توسط Steve Matteson، یکی از بزرگ‌ترین طراحان فونت در دنیا ساخته شده است. او پیش از این فونت Segoe را توسعه داده بود که مایکروسافت از آن به عنوان فونت پیش‌فرض سیستم عامل ویندوز بهره گرفت. برای نخستین بار در ویندوز ویستا شاهد استفاده از این فونت در رابط کاربری سیستم‌های عامل مایکروسافت بودیم و اکنون می‌توان آن را در ویندوز 11 نیز مشاهده کرد.

Matteson همچنین یکی از طراحان اصلی مجموعه فونت‌های TrueType ویندوز بوده و نام Bierstadt بنا به درخواست او به Aptos تغییر کرده است. Aptos نام شهری در ایالت کالیفرنیای آمریکا است که او علاقه زیادی به آن دارد.

آفیس پس از 15 سال یک فونت نوستالژیک را کنار گذاشت

آفیس پس از 15 سال یک فونت نوستالژیک را کنار گذاشت

مایکروسافت همچنین اعلام کرده که با گسترش فناوری و همچنین افزایش قابل توجه استفاده از نمایشگرهای با وضوح عالی، این شرکت تصمیم گرفته است که فونت پیش‌فرض برنامه‌های خود را تغییر دهد. این فونت جدید سبب می‌شود که عملکرد عالی، یکنواخت و با وضوح عالی این نمایشگرها بیش از پیش قابل مشاهده باشد.

Calibri از زمان انتشار نسخه جدید از مجموعه آفیس در سال 2007 به عنوان فونت پیش‌فرض آن فعالیت داشته و در آن زمان جایگزین فونت Times New Roman شد. اگرچه در ابتدا به صورت گسترده از این فونت استفاده می‌شد اما در سال‌های اخیر بسیاری از کاربران به استفاده از دیگر فونت‌ها روی آوردند. اگرچه فونت Aptos از این پس جایگزین Calibri خواهد شد اما همچنان می‌توان این فونت کهنه‌کار را در بالای منوی انتخاب فونت در مجموعه نرم افزارهای آفیس مشاهده کرد. نام این فونت در کنار دیگر فونت‌های پیش‌فرض مایکروسافت همچون Times New Roman و Arial قابل مشاهده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha