کد خبر 209157
۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳

هشدار سازمان ملل درباره دور شدن جهان از مسیر ریشه‌کنی سوءتغذیه

هشدار سازمان ملل درباره دور شدن جهان از مسیر ریشه‌کنی سوءتغذیه

سازمان ملل هشدار داد که ممکن است جهان تا سال ۲۰۳۰ تعهدات خود را برای ریشه‌کنی گرسنگی و سوءتغذیه انجام ندهد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، نقل از راشاتودی، سازمان ملل روز چهارشنبه نسبت به این خطر هشدار داد که جهان تا سال 2030 تعهدات خود را برای ریشه‌کنی گرسنگی و سوءتغذیه انجام نخواهد داد.

سازمان ملل در آخرین گزارش خود درباره امنیت غذایی اعلام کرد که حدود 735 میلیون نفر در سراسر جهان در سال گذشته میلادی با سوءتغذیه مزمن مواجه بودند که تخمین زده می‌شود 122 میلیون بیشتر از سال 2019 یعنی قبل از همه‌گیری کرونا باشد.

به گفته این سازمان، اگرچه کشورهای آمریکای جنوبی و بسیاری از مناطق آسیا شاهد کاهش نرخ گرسنگی و سوءتغذیه به دلیل بهبود وضعیت اقتصادی پس از همه‌گیری کرونا بودند، اما این مشکل همچنان در غرب آسیا، دریای کارائیب و در تمام مناطق دور افتاده آفریقا در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، از جمله مشکلاتی که پیشرفت به سوی هدف جهانی پایان دادن به گرسنگی و سوءتغذیه را تهدید می کند، درگیری‌های نظامی از جمله جنگ اوکراین و همچنین رویدادهای مرتبط با آب و هوا است.

بر اساس پیش‌بینی‌های ارائه شده در این سند، تا سال 2030، 600 میلیون نفر در سراسر جهان با سوءتغذیه زندگی خواهند کرد، به این معنی که جهان از مسیر تعیین شده توسط سازمان ملل برای ریشه‌کن کردن گرسنگی "بسیار دور است".

این تعهد در سال 2015 یعنی زمانی صورت گرفت که سازمان ملل «دستور کار برای توسعه پایدار» را تصویب کرد. این دستور کار شامل 17 هدف از جمله «ایجاد جهانی عاری از گرسنگی تا سال 2030» می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha