کد خبر 209126
۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

بایدن سه‌شنبه میزبان رئیس رژیم صهیونیستی خواهد بود

بایدن سه‌شنبه میزبان رئیس رژیم صهیونیستی خواهد بود

رئیس‌جمهور آمریکا در روز سه‌شنبه ۱۸ ژوئیه (۲۷ مرداد) میزبان «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی خواهد بود و با وی در مورد مسائل مختلف از جمله ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌المللی حیات، کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در روز سه‌شنبه ۱۸ ژوئیه (۲۷ مرداد) میزبان «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی خواهد بود و با وی در مورد مسائل مختلف از جمله ایران گفت‌وگو خواهد کرد. 

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای تأکید کرد که این سفر بر شراکت و دوستی پایدار بین ایالات متحده و رژیم صهیونیستی تأکید خواهد کرد. او گفت: «رئیس‌جمهور بایدن تعهد راسخ ایالات متحده به امنیت اسرائیل را مورد تأکید قرار خواهد داد. دو رهبر در مورد فرصت هایی برای تعمیق جایگاه منطقه‌ای اسرائیل و ایجاد خاورمیانه صلح آمیزتر و مرفه‌تر گفتگو خواهند کرد.»

به گفته ژان پیر، دو طرف همچنین در مورد آنچه «روابط نظامی عمیق روسیه با ایران و رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه» خوانده شده نیز گفتگو خواهند کرد. هرتزوگ روز ۱۹ جولای با معاون رئیس جمهور هریس در کاخ سفید دیدار خواهد کرد و در کنگره سخنرانی خواهد کرد.

ایلهان عمر، قانونگذار دموکرات آمریکایی از ایالت مینه‌سوتا گفت که سخنرانی هرتزوگ در کنگره را تحریم خواهد کرد. عمر چهارشنبه در توییتر نوشت: «امکان ندارد که من در سخنرانی رئیس‌جمهوری در جلسه مشترک کنگره شرکت کنم که کشورش ورود من را ممنوع کرده و رشیده طلیب  را از دیدن مادربزرگش محروم کرده است».

رسانه‌های صهیونیستی پیش از این گزارش داده بودند هرتزوگ پیش از سفر به آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران گفت‌وگو کرده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha