کد خبر 209109
۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶

قاضی زاده هاشمی در دیدار با آیت الله کعبی:

بنیاد شهید نهادی راهبردی، تمدن ساز و بیمه کننده آینده انقلاب است

بنیاد شهید نهادی راهبردی، تمدن ساز و بیمه کننده آینده انقلاب است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید نهادی راهبردی، تمدن ساز و بیمه کننده آینده انقلاب است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با توجه به مبانی نظری حضرت امام (ره) بنیاد شهید نهادی خاص و یکی از ارکان انقلاب اسلامی است.

وی افزود: هیچ نظامی جز نظام اسلامی بنیاد شهید ندارد؛ چرا که آن نظامات شهید ندارند. مفهوم شهید و شهادت مفهومی وابسته به تفکر انقلابی و دینی است. در حقیقت رویکرد شهادت، شهید و ایثار خاص است و تمامی اجزای آن توسط امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب سازماندهی  شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه تاسیس بنیاد شهید توسط امام راحل صورت گرفت و در ماموریتها شاهد تقریرات مکرر ایشان بودیم اظهار کرد: در ادامه کم کم بنیاد شهید از یک نهاد راهبردی تمدن ساز و بیمه کننده آینده انقلاب که رویکردهای امامین انقلاب است به نهادی امدادی تبدیل شده بود. یعنی ساختاری امدادی با مراجعینی مشخص پیدا کرده بود که باید خدمات ثابت به همه ارائه می کرد.

وی گفت: اکنون در اقصی نقاط کشور مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران به یک شکل صورت می گیرد. درباره معسرین نقطه زنی کردیم؛ یعنی اطلاعات کل اقتصادی خانواده ها و دهک های آنان را استخراج کرده و سه دهک پایین را انتخاب کردیم. در گام بعدی  نظام مددکاری به سراغشان فرستاده شد.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: در حال حاضر به لطف دولت آقای رییسی و حمایت های ایشان ما برنامه حذف فقر مطلقی که شعار ایشان بود را در حوزه ایثارگران عملی کردیم؛ یعنی  در سه دهک اول همه تحت پوشش هستند و بسیاری از جامعه هدف تا 7 دهک نیز تحت پوشش هستند.

قاضی زاده هاشمی گفت: به صورت ابداعی از سازمانی امدادی به سازمانی مطالبه گر تبدیل می شویم؛ یعنی در مقام مطالبه اجرای قوانین در سایر سازمانها هستیم، در حقیقت گام بعدی این است که به سازمانی راهبردی تبدیل شویم تا بتوانیم وظیفه تربیتی که نسبت به خانواده شاهد و ایثارگر و به نهاد فرهنگ ایثار و شهادت داریم انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha