کد خبر 208956
۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

نصب پنل های خورشیدی در مدارس کشور با هدف کاهش مصرف انرژی و درآمدزایی

نصب پنل های خورشیدی در مدارس کشور با هدف کاهش مصرف انرژی و درآمدزایی

خان محمدی گفت: با توجه به کاهش انرژی هایی نظیر برق در برخی مناطق کشور و لزوم تامین درآمد پایدار برای مدارس، دو هفته پیش تفاهمنامه ای میان سازمان نوسازی مدارس کشور، سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) و خیرین مدرسه ساز به امضا رسید که مقرر شد بر مبنای این تفاهمنامه، پنل های خورشیدی با هدف تولید برق توسط خیرین مدرسه ساز خریداری شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، مشکلات مالی یکی از مسائلی است که مدارس دولتی سراسر کشور با آن مواجه هستند، گاهی مدیران مدارس برای جبران بخشی از مشکلات مالی‌شان از اولیا دانش‌آموزان درخواست کمک داوطلبانه کرده و مبالغی را دریافت می‌کنند که اغلب نیز با مخالف تعدادی از خانواده های دانش آموزان نیز رو به رو شده است.

طبیعتا دریافت این مبالغ ممکن است مشکلات مالی مدارس را به صورت موقت حل کند اما سال آینده باز این مشکلات بر سر راه مدیران مدارس قرار می‌گیرد و باید برای حل مشکلات مالی و درآمدزایی مدارس به دنبال راه‌کاری پایدار گشت.

حمیدرضا خان‌محمدی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درخصوص سند تحول بنیادین و نوسازی تجهیزات مدارس کشور به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: با توجه به کاهش انرژی هایی نظیر برق در برخی مناطق کشور و لزوم تامین درآمد پایدار برای مدارس، دو هفته پیش تفاهمنامه ای میان سازمان نوسازی مدارس کشور، سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) و خیرین مدرسه ساز به امضا رسید که مقرر شد بر مبنای این تفاهمنامه، پنل های خورشیدی با هدف تولید برق توسط خیرین مدرسه ساز خریداری شود.

وی افزود: قرار است خیرین مدارس ساز با اخذ تسهیلاتی از سازمان ساتبا این پنل ها را به صورت اقساطی خریداری کنند و از طریق اولویت ها به مدارس سراسر کشور واگذار نمایند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خاطر نشان کرد: در واقع قرار است پنل های خورشیدی به مدارسی تعلق بگیرد که با توجه به موقعیت جغرافیایی شرایط مناسبی از جهت تابش نور خورشید دارند.

خان محمدی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اولویت بندی ها، در وهله نخست این پنل ها به مدارس شبانه روزی که دارای تراکم جمعیت کمتری بوده و در حوزه اقتصاد مدرسه دچار مشکل هستند تعلق بگیرد.

وی اشاره کرد: همچنین قرار است با درآمد حاصل از این پنل های خورشیدی، هم اقساط خرید آن پرداخت شود و بخش دیگر آن به این مدارس واگذار شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پنل های خورشیدی خریداری شده قرار است به تشخیص خیرین مدرسه ساز و با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش به مدارس دارای شرایط واگذار شد.

گفتنی است یک مدرسه در قم به همت یک خیّر مدرسه‌ساز، توانسته برای تامین مخارج جاری خود درآمدزایی کند و در حال حاضر به درآمد بیش از 100 میلیون تومان در سال رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha